Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tone knotten fungerer bare litt


Anbefalte innlegg

Har en gammel japansk gitar fra 63. I hvertfall tror man det. Toneknotten fungerer bare når den er på 10 og ikke noe under det. Jeg fikk beskjed om å spraye litt olje på den. Hva slags olje bør jeg bruke og vil det fungere?

Jeg kan så og si ikke noe om det som er inne i gitaren. Jeg har gått 1år med elektro så kan litt derfra, men det er ikke så mye jeg husker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår noen for deg at du skal bruke CRC 5-65 eller WD-40, så vet de ikke hva de prater om. Det virker kanskje litt med en gang, og så ødelegges potmeteret i ettertid.

Min boks heter CRC 2-26, men jeg lurer på om den er så gammel at den ikke lages lenger.

Du kan også forsøke og vri fram og tilbake en ti gangers tid, hele utslaget, fram og tilbake. Det hender det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en meget enkel gitarelektronikk. Sjekk at det nye potmeteret har samme type stamme, slik at knotten passer, og så er det bare å kopiere koblingsmåten som er brukt fra før. Hva mener du med at "det føres strøm i koblingsbrettet?"

Hvis du mener at det er jordet, er dette helt vanlig, og ikke noe som er spesielt på denne gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått på ny pot til volumkontrollen. Nå fungerer den som bare det. Jeg må skifte tonekontrollen og, men bortsett fra det så er alt greit. Og ja, jeg mente koblingsbrettet. Tusen takk for hjelp så langt (Y)

Er det noen som har noe tips på hva man kan gjøre med de knappene? Etter 50 år så har de blitt veldig løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.