Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av akustisk gitar under 5000kr


MacGyver

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kjøpe en akustisk gitar med stålstrenger

-Den må være uten preamp og mic

-Helst ikke cutaway, vil ha mest mulig lyd.

-Bra treverk.

Har prøvd litt av hvert på 4sound. Fender malibu var for liten. Prøvde noen Yamaha gitarer og Ibanez. Har sett mye på en brukt Seagull s6 til 2500kr

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35023454

Spiller mye blues og fingerspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale ymse Arth & Lutherie gitarer. Se etter noen med litt tynt tre i lokket, låter som en Furch, men mye deiligere hals og bedre for øya.

Leste litt om Art & Lutherie, gitarene er i cedertre, virker interessant. Er det flere forhandlere enn gitarhuset som fører dette merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har lest jævla mye om akustiske gitarer nå. Godin har 4-5 gitarmerker. Seagull, A&L, Simon and Patrick og Norman. Alle er håndlaget i Canada. Disse er vel de beste gitarene man får i min prisklasse. Nå gjenstår det bare å velge mellom en av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furch er bra..men kan være vanskelig å få tak i en ny en til under 5000 tror jeg. Washburn i den prisklassen er knallbra,Yamaha også.

Guild har også et par stykker under 5000,men de kan være litt vriene å finne,en modell M20 tror jeg den heter den jeg tenker på, hele gitaren er i mahogni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.