Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Falsk gitar?


nybegynner10

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 15 år, og begynte og spille gitar for et år siden, da jeg fikk en nybegynner gitar til jul, og den var uten batteri og el-plug osv, så når jeg var i USA nå i sommer kjøpte jeg en ny gitar, og tok med hjem til norge. Det er en fender akustisk gitar, og kostet 1500, men før pris var 3000.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare, men den føles litt annerledes og spille på, jeg får det ikke til likt og den er vanskligere og spille på, lyden blir ikke like "jevn" som på den gamle. Også la jeg merke til nå idag at malingen/lakken ikke er lakka/malt helt ut i den "sirkelen".. Altså slurvete lakkering. Så jeg ble veldig bekymret og googlet falske gitarer, men har ikke kommet fram til noe svar..

jeg kan ikke mye om gitarer og er som sakt en nybegynner. Er det noen her som kan noe om dette og kan hjelpe meg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ble kjøpt i en butikk så tror jeg ikke det er noen fare for en fake gitar.

Det at den føles annerledes å spille på er fordi den antakeligvis er annerledes å spille på. Det kan være ganske stor forskjell på gitarhalser, og om det er det så er det noen som trenger litt tilvenningstid for å bli komfortabel med den nye.

Ift maling så er jeg ikke helt sikker på hva du mener, og bilder kan hjelpe veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ezg0vo.jpg

Okei, tusen takk for svar dere! det betyr veldig mye, ettersom en ny gitar betydde veldig mye for meg så blir skuffelsen litt stor! Her ser dere et bilde hvor malingen er slurvete, hvis dere vil ha bedre bilde kan jeg fikse det:-)

serienummer er jeg ikke helt sikker på hva er, men tror det er dette: 0111108434

TUSEN TAKK FOR AT DERE SVARER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pass på å ikke bytte til FOR tynne strenger. de fleste Fender akustiske er satt opp med 12-52 Fender strenger,muligens også D'addario 12-53.

du kan trygt gå ned til 11-52,men hvis du skal ha tynnere enn det må du justere truss rod'en,evt få noen til å gjøre det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.