Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Preamp til sudio/eventuelt live?


Anbefalte innlegg

heisann!

har pr dags dato en rme babyface lydkort og trenger en preamp for micking av slagverk til studio og eventuelt liveopptak!

skal bruke både dynamiske og 48v micker.

trenger minimum 8 inganger(4 til slagverk, vokal, bass og 2 gitarer)

hvordan blir det å koble alt igjennom preampen og til PA? med tanke på å gjøre opptak live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du vanvittig mye å velge i, fra billige kina-produkter til svindyre amerikanske og engelske greier. Du skriver lite om hva du egentlig er ute etter. Preamper finnes allerede innebygget i de fleste miksere, det samme er fantomagregat, så du vil jo mest trolig få lyd uansett.

Det kan jo også virke som du trenger et interface med preamps, eller en preamp med usb/fw/litepipe...

Skriv litt mer utfyllende. En preamp er jo bare en preamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Focusrite'n vil gjøre skam på mikkene dine.

Ved innspilling av trommer er innspillingsrom, plassering av mikker, nye skinn, at trommene er stemt av en som kan det, vel så viktig som preamper.

Men har du 10k å bruke på preamper så løp og kjøp. Sjekk også brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Focusrite'n vil gjøre skam på mikkene dine.

Ved innspilling av trommer er innspillingsrom, plassering av mikker, nye skinn, at trommene er stemt av en som kan det, vel så viktig som preamper.

Men har du 10k å bruke på preamper så løp og kjøp. Sjekk også brukt.

Om jeg kanskje har 10k så kunne 6 av de blitt brukt til noe annet(som f.eks midisynt osv), vis en preamp til 4k hadde vært mer en godt nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.