Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals-bytte på 50`s CP Strat


Anbefalte innlegg

Går med tankar om å få bytta hals på min 50`s Classic Player Stratocaster, då eg synst at rosewood tek seg betre ut en lønnehalsar til 2-tone burst. Men er litt usikker på kva som passar i hals-lomma, er det slik at alle originale / lisensierte halsar passar, eller må eg gå for ein MIM-hals?

Noko sånt?

http://www.ebay.com/itm/Fender-Stratocaster-Tom-Delonge-Strat-NECK-TUNERS-Rosewood-Deluxe-Relic-/190696890564?pt=Guitar_Accessories&hash=item2c666ba0c4#ht_808wt_1163

Endret av Jens-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender på Fender skal i utgangspunktet funke fint, men det er ingen regel uten unntak. Tipper at Mexico og USA-Fender skal være 'plug'n play', uten å være for skråsikker. Eneste tilfellet jeg har vært borti av bomskudd var da jeg forsøkte å parre en indonesisk Squier-hals med en japansk Squier-kropp. Det fungerte ikke. Passet fint i halslomma, men halslomma måtte ha blitt frest noen mm dypere hvis det skulle fungert optimalt (strengene lå flatt inntil halsen selv etter å ha skrudd tremoloen høyt opp fra kroppen).

Jeg har også vært borti at musikraft-lisensiert hals ikke fungerer med japansk Fender, men har aldri hørt om andre som har hatt samme problemet. Kossoff her på forumet prøvde den samme musikraft-halsen på en warmoth-strat han hadde og samme problemet dukket opp hos han også, at hælen på halsen var såpass smal at den ble store glipper mellom halslomma på kroppen og hælen på halsen.

Dette ble litt mye, og kanskje litt off topic, eller ikke. Nå er du i hvert fall obs på hvilke problemer man kan støte på. Når det gjelder den halsen du linket til så tipper jeg at den passer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Truckstop sier, jeg prøvde å parre en hals han hadde med min Warmoth, det fungerte dårlig. Om du skal parre to fenderdeler tror jeg derimot det skal gå bedre. Jeg har hatt suksess med mexico-lego før, uten at det har blitt noen store problemer.

Om du kjøper hals av folk på forumet, skal det heller ikke være noe problem å få omgjort handelen, om ikke alt passer. Såpass ordentlige er folk her inne ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.