Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Dean USA?


JayOhh

Anbefalte innlegg

Så.... Vurderer å gå til innkjøp av en USA-Dean med tid og stunder.....

Har en DBZ (import) som jeg er veldig fornøyd med. Tenkte som så, at det var vell bedre å kjøpe det nye merket til Dean Zelinsky, siden han ikke lengre gikk god for "Dean-merket". Men nå som han ikke lengre er del av DBZ-guitars heller, og har startet opp Dean Zelinsky Private label, hvor han ikke har planer om å lage skikkelige metall-økser, så kan jeg vell like gjerne kjøpe en Dean?

Prøvde en ML en gang i tiden, men husker ikke helt hvordan den var, og hadde vell heller ikke nok erfaring/skills til å kunne si stort om den på den tiden.

Så er det noen her inne som sitter på en Dean made in USA, som kan dele sine erfaringer? Er hovedsakelig Razorback jeg sikler på, men ML-serien er også aktuell.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville høre:)

Hvordan er halsen? Er det utpreged V-shape?

Er det forresten noen som forhandler Dean i Norge nå?

Etter å ha lest dette: http://www.rebelmusic.no/index.php?main_page=index&cPath=1_2_3&zenid=v493i9nmi7sbo9od3ckvrs8ig6

sendte jeg mail med prisforespørsel på et par gitarer. Fikk til svar at de ikke selger Dean lengre. Ba dem fjerne teksten hvor det står at de er hovedimportør og kan skaffe alt, men det har de nok ikke hatt tid til i helgen hehe...

Ser også at svenske importøren skal ha 43 000,- for en gitar som går for rundt 20 laks på ebay. Så er vell kanskje ikke så aktuelt å handle i norge uansett med slike prisforskjeller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt på et par Dean. Kan ikke huske at halsen var sånn veeldig V-aktig. Men det var gode øks. Ene var en rimelig Dean ML Knight og andre var en Razorback som ligger lengre oppe i prisklassen. Begge var meget behagelig å spille på og føltes som kvalitetsinstrumenter. Formen på Razorback er ikke helt min greie, men som sagt, hvis du liker det så lager Dean gode gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.