Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

siimen: he is back, again


Anbefalte innlegg

Hallois!

Da er det en stund siden jeg var aktiv her på forumet, igjen.. Vet ikke mange hvor mange ganger jeg har vært av/på/av/på… Det går frem og tilbake med gitarspillinga for å si det mildt og det er på tide å få fart på sakene igjen. Etter ca. 6 måneder nesten uten å ha rørt gitaren begynte jeg for ca. 14 dager siden og klimpre litt igjen etter jeg fikk litt ekstra tid i sommerferien min. Siste halvåret har jeg brukt en del på andre interesser, som for eksempel bil. Ja jeg liker biler, og MC.. Brom brom!

Da jeg har vært borte så lenge så er det jo mange nye brukere som ikke kjenner meg. Jeg er 26 år, 1986 modell, og forhåpentligvis mye eldre og yngre enn andre her. Bor i Oslo og har fast dagjobb med hovedsaklig programmering av varme, kjøling og ventilasjonsanlegg for store næringsbygg. Fagbrev som elektriker og ingeniørutdanning på toppen. Har vært mye overtid siste året og håper på å komme tilbake på normale arbeidstider og mer behagelig fritid med mer gitarspilling nå etter ferien.

Vokste opp på Kirkenær i Grue kommune, Hedmark. Kanskje flere her på forumet også nå, eventuelt i nærheten? Har hatt 3 år på skolen i Porsgrunn og fikk til slutt dratt meg til Oslo om håp om band uten at det har blitt noe enda!

Jeg er ikke noe stort gitarvidunder, heller tvert imot. Jo lengre jeg holder meg vekk fra gitarspillinga, eller gitarspillinga holder seg vekk fra meg, jo mer må jeg lære på nytt. Jeg er mildt sagt av den typen gitarister som har utstyr langt over evnen til å bruke det fornuftig og bra. Det er nesten skammelig…
Utstyrsparken per i dag:

  • Martin HD-28 2010, kjøpt brukt i 2011. Ettermontert LR Baggs Anthem SL hos Backstage Musikk Sandvika av Morten. Låter knallbra!
  • Gibson Les Paul Standard 2001 Honeyburst, kjøpt brukt i 2008. Hadde og har fortsatt ettermontert SD ´59 pickups.
  • Gibson Les Paul Classic Custom 2011 Goldtop, impulskjøpt(!) ny desember 2011.
  • Marina Akustisk gitar kjøpt ny i 1995. Min første gitar.
  • Mesa Boogie Mini Rectifier, kjøpt ny på 4sound 2012-07-21, med Mesa Boogie 1x12” Rectifier kabinett. Var på let etter ny forsterker og falt pladask for denne, men f*** som den kosta også da.
  • Pedaltrain JR med Hardcase; Modtone Powerplant strømforsyning, Korg Pitchblack tuner, Dunlop Crybaby ZW, Visual Sound Route 66 Kompressor og overdrive, MXR Black Label Chrous.

Studio/inspillingspark som ikke har så mye med gitargreiene og gjøre:

  • Apple iMac 27” fullspec. (Ja maksimalt oppgradert for å lese VG, Facebook og Gitarnorge..)
  • Echo Audiofire 4 lydkort
  • KRK Rockit 5 monitorer med KRK Rokit 10S sub.
  • Røde NT-2A mikrofon

Jeg har hatt mye drit og knallbra utstyr også:

  • Gibson Les Paul Custom 1998 Cherry burst med balltre hals..
  • Peavey Rage 158 kombo som første forsterker med Squier strat for 14 år sida. Hadde vel dette i 5 år omtrent.
  • Hagstrøm Swede black, savner denne faktisk. Var en god hals.
  • Roland Cube 60
  • Marshall JCM2000 DSL100
  • Marshall JCM2000 1960AV
  • Marshall JVM410H
  • Marshall Silver Jubilee 2554 kombo
  • Orange Tiny terror( 3 ganger faktisk! Likte disse)
  • Orange Rocker 30 kombo
  • Orange PPC112 kabinetter( 2 stykker til Tiny terror og kjørte stereo)
  • Framus 2x12” V30 kab
  • Diverse THD Hotplates
  • Effekter aner jeg ikke.. MYE!
  • Diverse studio utstyr.

Som nevnt så har jeg alt for mye utstyr i forhold til hva jeg klarer å utnytte og det er skammelig etter å ha satt opp denne lista :unsure:

Jeg er på leit etter et band om dagen, så holder du til i Oslo så gi en lyd fra deg. Jeg tåler de fleste folk og aldre, men helst i sjangeren rock/metal(ikke svart/ekstrem/synth osv) og på min alder(26) -5år(21) til +50år.. Føler du deg voksen, er ferdig med utdanning og fast plassert på jordkloden med en alder på 20 så kan du jo sende ei melding da også..

Som kanskje noen vet eller husker så er jeg blodfan av det svenske bandet Hellacopters, og en ivrig vinyl-entusiast. Skal du selge noe sjelden utgivelse av Hellacopters kan det godt hende jeg betaler godt hvis jeg ikke har den, ta kontakt! Dukker nok igjen stadig opp innlegg i Vinyl tråden :wub:
Hører ellers på det meste av musikk innen rock og metal, men alt avhenger av humøret!

Det var litt om meg, igjen! Aktiviteten på forumet fra meg vil øke i både latterlig uvesentlige dårlige innlegg, og forhåpentligvis noen nyttige og givende innlegg! Tipper jeg bruker denne tråden til å oppdatere utstyrspark osv fremover jeg, så ikke steng den hvis den er stille i evigheter!

Den gamle tråden min: http://forum.gitarno...ret-med-bilder/ som ingen skal bruke lengre, administratorer kan gjerne stenge den!

Takk så lenge! Kanskje noen av oss snakkes! :)

Endret av siimen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har det gått ei uke siden jeg kjøpte min første ES. Lang letetid og mye prøving gjorde at jeg endte opp med dette vidunderet:

Gibson ES-347 1988. God slank hals og en virkelig player. Ibenholt gripebrett, pærlemor inlays og trippel binding på hodet. ES-335 sin over standard lignende en Les paul Custom for Les Paul eller hva man skal kalle det.

Sitter forøvrig en Gibson Angus Young pickup i neck og standard i bringe. Jeg vurderer et pickupbytte på denne gitaren til pickuper med coilsplit da denne gitaren har det originalt. Fjernet nå vel og merke.

Noen tips til pickups i en slik gitar?

IMG_1756.jpg

IMG_1754.jpg

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med fks en SD phat cat i neck?. Jeg liker p90 i neck, mye kraftigere og rundere enn en strat-pup, men ikke fult så rund som en bucker. Temmelig knall på soloer :).

Rull ned på volum så har du en småhot singlecoil, til clean.

Endret av umy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott den der! Jeg ville ikke brydd meg om coilsplit, og prøvd noe i PAF-land ala Gibson Classic '57'ere. Burstbucker 1 og 2, Lollar Imperials eller noe i den dur. Det tror jeg ville blitt fett! :)

hva med fks en SD phat cat i neck?. Jeg liker p90 i neck, mye kraftigere og rundere enn en strat-pup, men ikke fult så rund som en bucker. Temmelig knall på soloer :).

Rull ned på volum så har du en småhot singlecoil, til clean.

Har kikket en stund på Suhr Doug Aldrich sine pickups til den ene Les paulen min. Vurderer å kjøpe inn ett sett med slike og teste i ES´n. Litt usikker på hvordan det blir, men tror det kan bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da ble det gjort litt i kveld. Tok en shine og justering av Classic Custom..

IMG_2101_zps872d00d0.jpg

For dere som mener Classic Custom har for lyst lønnegripebrett så er det ikke mye jobb og legge litt Dunlop 02 på det for å få det mye mørkere. Vesentlig mørkere enn mitt rosewood på Standarden :) Ellers fikk den nye knotter også, gullfargede tophat. Skulle egentlig bytte sort mot krem plast på standarden, men det gjorde seg ikke med kremfarget mot den hvite bindinga desverre... Da blir det sort plast og pynt... Greit nok alikevel :)

Nye knotter, nye strenger(fra backstage tilbudet), olje gripebrett og full justering var veldig fint å få gjort på denna :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.