Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rosalie - innspill mottas med takk


CastorFiber

Anbefalte innlegg

En venn og meg selv har spilt inn dette.

Det har vært veldig gøy, og rent teknikkmessig har vi vel ikke så mye å gå på. Bassister klager ofte på gitarister som tror de kan spille bass, her er det vel mest omvendt.

Vil du skryte, så velkommen til å gjøre det, har du innspill til miks, så fyr løs, det er minst like nyttig. Jeg/vi har mye å lære.

Klage? Gjerne, høyt og tydelig, så lenge det er konstruktivt. :)

https://dl.dropbox.com/u/20817/Rosalie_4.3.mp3

Bob Seger lagde denne sangen som en lettere syrlig hyllest til Rosalie Trombley, en dame som startet opp som sekretær på radiostasjonen CKLW. Den sendte på AM-nettet, med hele 50000 watt, og var en av dekraftigste stasjonene på østkysten av USA.

Sekretæren viste seg raskt å ha en veldig god nese for hva som slo an av musikk, og endte opp som "musikksmaklegende", noe sangen handler om.

Hun er delvis ansvarlig for at artister som Elton John, Alice Cooper, Earth Wind and Fire, Blood Sweat and Tears, Chicago, Areosmith og mange andre ble kjent.

Den var forresten bannlyst på stasjonens spillelister. For oss her i Europa er den vel mest kjent spilt av Thin Lizzy, som under sin ene Ameriketurne opptrådte med herr Seger. De dro opp tempoet kraftig, og blandet den ofte sammen med "Cowboy song".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker fint hos meg, får bare hørt gjennom laptopen så kan ikke si så mye om innspillingen men tøff og tight spilling :)

Husker kun denne sangen med Thin Lizzy, så jeg må nok sjekke ut Bob sin orginal versjon.

Hvem er det som synger på opptaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var bra, Castor. Skal jeg sin noe om miksen, synes jeg først og fremst at vokalen blir litt for ullen. Savner litt topp og øvre mellomtone i den slik at den kutter bedre i miksen. Basstromma har for mye øvre- mellomtone/topp- klikk og skarpen er for slapp i fisken. Litt mer bunn i den kanskje? Ellers synes jeg både gitarer og bass stemmer bra i forhold til denne type låt. Ikke så langt unna Lizzy versjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i det hele ikke så veldig fornøyd med vokalen. Verken framføringen, eller lyden på det. Har skrudd og skrudd.. Tror jeg ender opp med å spille den inn på nytt.

Ellers- takk for skryt.

Trommene er det Will Jones som har spilt inn, men manglende "godlyd" på trommene når det gjelder EQ må jeg nok stå for selv. Har ikke hørt på miksen noe annet sted enn på studiomonitorene.

Vil forresten passe på å anbefale trommisen. Han er veldig kurant å jobbe med, og spiller som dere hører, bra og tett. Jeg hadde ikke trodd at det skulle bli så enkelt å få "framdrift" på kompet når vi aldri har møtt trommisen, men han lagde et trommespor som er veldig enkelt å spille til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes leadlyden var litt lav ift. komp. Gitarlyden var IMO heller ikke så mye å hoppe i taket over. Vokalen var jo mye rart, men tror mye kan gjøres bedre i et nytt take.

Ellers synes jeg det var en god innspilling. Dere har fanget TL-stemningen synes jeg.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trommene "kjøpte" jeg fra England, som sagt, og anbefaler det veldig. I motsetning til "datatrommer" var dette faktisk veldg enkelt og godt å spille til. Vi har spilt inn "boys are back" også, og den har jo en triolfeeling som kan være vanskelig å få rette "husken" på, men han leverte et godt trommespor ut fra et relativt elendig demo-opptak.

Brukeren hans er Beat Poet. Han er, synes jeg, rimelig, og har en raus kvantumsrabatt.Veldig bra å jobbe med. Som et eksempel- jeg hadde ikke lest betingelsene hans godt nok, og ba om en ny miks av trommene. Det sendte han over, helt gratis, selv om jeg tilbød meg å betale for ekstraarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.