Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjekk Les Paul


svenni

Anbefalte innlegg

Jeg synes hele greia der er bullshit... en gitar Les Paul Kanskje har brukt.... vil jo tro at en som har holdt på så lenge har noen gamle favoritter han brukte hele tida. For meg er en sånn gitar verdt bruktprisen verken mer eller mindre. At en kjendis har eid en gitar gjør ikke gitaren mer verdifull i seg selv...hadde vært en gitar han var kjent for å bruke derimot...men den prisen der er jo helt overmål uansett. pluss at jeg kan ikke se den gitaren her: http://www.guitarworld.com/les-pauls-personal-guitars-and-gear-hit-auction-block-june

og ikke en av disse gitarene nærmer seg den prisen og disse har han jo faktisk vært kjent for å bruke.

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm, nå blir det jo poengtert at Julians ikke visste hvilken gitar dette var og derfor priset de den omtrent som de andre. Den linken er bare highlights, hele lista ligger hos Julians. Jeg så igjennom lista før auksjonen men husker ikke om den var med eller ikke. Var mest overrasket over fravær av gamle LPs.

Men jeg er helt enig i at prisen neppe er særlig realistisk selv om det også blir nevnt at han spilte den masse på Irdium og den er avbildet på boka.

Men jeg så på Slash sine greier at Julians innimellom bommer. Var et kjede der som gikk langt under markedspris og beskrivelsen viste heller ikke hva slags kjede det var så noen gjorde et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett lista på julians og fant ikke gitaren blant høydepunktene..skulle jo tro den var der hvis den er verdt så innmari mye..er jo litt snodig at en LP custom fr 2001 skulle være verdt mer enn en 68'Nocaster eller en 52'LP begge eid av Les Paul Himself... men jeg kan ta feil selvfølgelig, jeg synes bare hele greia virker rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva som er verdien på gitaren er jo ikke avertert pris, men snarere hva den evt blir solgt for; og det får vi neppe vite. selger har muligens satt en vannvittig pris for å få et salg utenfor ebay slik at han slipper avgiften til ebay. ebay blir slik kun en plattform for å annonsere varen.

for meg er ikke gitaren verdt mer enn en hvilken som helst hvit custom fra samme år.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å prøve å marginaliserer gitaren utifra den sinnsyke prisantydningen på ebay.

At en gitar som Les fikk i gave fra Gibson for å feire 50 år samarbeide og som har "for Les Paul" skrevet under pickupene og i tillegg ble spilt endel av Les på Irdium er ganske fett og den er sannsynlighvis endel mer verd enn 1800-2200 dollar som var utropsprisen på auksjonene.

Så de gjorde et varp uansett om de får 25.000 eller 300.000 for den.

http://www.juliensauctions.com/images/auctions/2012/les-paul/flipbook/icatalog.html#/126/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.