Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan identifisere kina-celestion?


orsvend

Anbefalte innlegg

Heisann. Nettop kjøpt meg et Marshall 1960AX med g12m's og var helt klar over at disse kommer med kina-celestions nå om dagen. Jeg drev uansett å rota litt inni kabinettet og la merke til at alle elementene er merket med "Made in UK". Jeg vet det har stått uendelig mye forskjellig på disse elementene oppigjennom årene, også "made in China", men det er nå utrolig rart å skulle merke noe som er laget i Kina med UK.

Har de begynt å lage elementene sine i England igjen? Eller har de begynt å putte engelske elementer i 1960AX igjen? Eller er det rett og slett et Kina-element med helt forferdelig misledende merking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har UK elementer. Hvis ikke ville det være fake, sånn som Gibson osv.

Kan ikke forestille meg at Celestion faker opphavet. De har jo fabrikker både i England og Kina.

På den andre siden skal du ikke være veldig redd for Kina-elementer heller. Jeg kjøpte et par G12H som jeg vet er produsert i Kina, og etter par år med innspilling, låter de utrolig bra.

Det er nok litt "hype" ute og går her også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har UK elementer. Hvis ikke ville det være fake, sånn som Gibson osv.

Kan ikke forestille meg at Celestion faker opphavet. De har jo fabrikker både i England og Kina.

På den andre siden skal du ikke være veldig redd for Kina-elementer heller. Jeg kjøpte et par G12H som jeg vet er produsert i Kina, og etter par år med innspilling, låter de utrolig bra.

Det er nok litt "hype" ute og går her også :-)

Det er faktisk veldig mange som liker kina-g12h bedre enn den engelske! 65 amps for eksempel, bruker den kinesiske versjonen i sine kabinetter. Så det er hipp som happ for meg egentlig, bare lurte. Nå skal det sies at jeg ikke liker dem spesielt godt uansett, kina eller ikke, så ryker nok på noen scumbacks trur jeg ;) Er de engelske så blir de sikkert lettere å selge da, så det er jo positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.