Soundmannen Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2012 blir nok hkh sitt forslag som blir løsningen og takker for tipset hkh! men må nesten ha meg en preamp siden jeg har bare 2 inganger( + en jack i siden til gitar) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundmannen Skrevet Juli 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2012 hvordan vil dere ha søttet opp åverheaden? både mono og sterio? finner ikke noe lurt på youtube Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hkh Skrevet Juli 20, 2012 Share Skrevet Juli 20, 2012 Plasser den der den låter bra og får et jevnt bilde av hele settet. Trenger ikke være over settet, gjerne foran settet eller ved hodet til trommisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueGrot Skrevet Juli 20, 2012 Share Skrevet Juli 20, 2012 TristEr så ofte enig med hkh at det føles som om jeg er innom her bare for å sleike ham opp etter ryggen. Å bruke triggere for å oppnå et lydideal (har hørt mye på Paul Simon - Graceland i det siste) er én ting, men å bruke det som halvkoktløsning er sykt Fjordlands. Sett overheadmikken der den låter fint. Nå har du en fjong kondensatormikrofon som du kan eksperimentere med. Gjør noen opptak med varierende plassering og avstand og lær deg hvordan dette forandrer lyden.Investér i en ekstra overhead så snart som mulig. For meg er stereoseparasjon på trommene essensielt for å kunne plassere resten av elementene i miksen. Såklart kan monotrommer duge, men det fordrer at musikken lar seg godt gjengi i mono. Lykke til, og gi oss gjerne lydklipp når du begynner å komme dithen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundmannen Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2012 Er så ofte enig med hkh at det føles som om jeg er innom her bare for å sleike ham opp etter ryggen. Å bruke triggere for å oppnå et lydideal (har hørt mye på Paul Simon - Graceland i det siste) er én ting, men å bruke det som halvkoktløsning er sykt Fjordlands. Sett overheadmikken der den låter fint. Nå har du en fjong kondensatormikrofon som du kan eksperimentere med. Gjør noen opptak med varierende plassering og avstand og lær deg hvordan dette forandrer lyden. Investér i en ekstra overhead så snart som mulig. For meg er stereoseparasjon på trommene essensielt for å kunne plassere resten av elementene i miksen. Såklart kan monotrommer duge, men det fordrer at musikken lar seg godt gjengi i mono. Lykke til, og gi oss gjerne lydklipp når du begynner å komme dithen. ska eksprimenter meg frem! ja vi har 3 låter som er ferdig innspilt som vi kun mangler slagverk på. bruker bare fl10 trommer nå får å få en vis åversikt åver hvordan det hørest ut. lydklipp kommer når alt er på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundmannen Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2012 Plasser den der den låter bra og får et jevnt bilde av hele settet. Trenger ikke være over settet, gjerne foran settet eller ved hodet til trommisenet lite spørmål hkh, med sm7b fulgte det med 2 stykk "puter". en tykk og en tynnere. hvor ville du brukt hvilke? er den tykke bare får å sleppe mindre luft in i micken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hkh Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Jeg har kun brukt den tynne. Brukes kun når du tar opp vokal. Ta den av når du skal ta opp noe annet. Den fungerer som et slags pop-filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå