Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studio mikrofoner til akustisk slagværk!


Anbefalte innlegg

Trist

Er så ofte enig med hkh at det føles som om jeg er innom her bare for å sleike ham opp etter ryggen. Å bruke triggere for å oppnå et lydideal (har hørt mye på Paul Simon - Graceland i det siste) er én ting, men å bruke det som halvkoktløsning er sykt Fjordlands.

Sett overheadmikken der den låter fint. Nå har du en fjong kondensatormikrofon som du kan eksperimentere med. Gjør noen opptak med varierende plassering og avstand og lær deg hvordan dette forandrer lyden.

Investér i en ekstra overhead så snart som mulig. For meg er stereoseparasjon på trommene essensielt for å kunne plassere resten av elementene i miksen. Såklart kan monotrommer duge, men det fordrer at musikken lar seg godt gjengi i mono. Lykke til, og gi oss gjerne lydklipp når du begynner å komme dithen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ofte enig med hkh at det føles som om jeg er innom her bare for å sleike ham opp etter ryggen. Å bruke triggere for å oppnå et lydideal (har hørt mye på Paul Simon - Graceland i det siste) er én ting, men å bruke det som halvkoktløsning er sykt Fjordlands.

Sett overheadmikken der den låter fint. Nå har du en fjong kondensatormikrofon som du kan eksperimentere med. Gjør noen opptak med varierende plassering og avstand og lær deg hvordan dette forandrer lyden.

Investér i en ekstra overhead så snart som mulig. For meg er stereoseparasjon på trommene essensielt for å kunne plassere resten av elementene i miksen. Såklart kan monotrommer duge, men det fordrer at musikken lar seg godt gjengi i mono. Lykke til, og gi oss gjerne lydklipp når du begynner å komme dithen.

ska eksprimenter meg frem! ja vi har 3 låter som er ferdig innspilt som vi kun mangler slagverk på. bruker bare fl10 trommer nå får å få en vis åversikt åver hvordan det hørest ut. lydklipp kommer når alt er på plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasser den der den låter bra og får et jevnt bilde av hele settet. Trenger ikke være over settet, gjerne foran settet eller ved hodet til trommisen

et lite spørmål hkh, med sm7b fulgte det med 2 stykk "puter". en tykk og en tynnere. hvor ville du brukt hvilke? er den tykke bare får å sleppe mindre luft in i micken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.