Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

USB mic?


EirikA

Anbefalte innlegg

Hei, skulle hatt meg ny mic til pcen. Blir brukt en del på nett til prat, og bruker idag en bord mic til 100 kr. Og det fungerer egentlig helt ok for bruken. Men den beggyner å bli slitt, og vurderer om jeg da skal kjøpe meg noe litt mer fancy, som muligens kan brukes til noe amatør innspilling. Har i grunnen veldig lite erfaring med alt slik innspilling, så si ifra om jeg er helt på jordet ;)

Skal ned over europa i August og tenkte meg innom thomann sin butikk i Tyskland. Tenkte da jeg kanskje skulle spandere på meg en USB mikrofon med forhåpentligvis litt høyere kvalitet enn disse for 2-300 kroners ifra elkjøp.

Noe slik jeg tenkte meg

T.bone sc 450 USB

http://www.thomann.de/gb/the_tbone_sc450_usb.htm

og Stativ

http://www.thomann.de/gb/millenium_ms2003.htm

Spørsmålet mitt er hvordan lyd kvaliteten er på dette utstyr iforhold til eventuelt billigere eller dyrere..

Og hvordan det fungerer opptak av vokal og også til dels gitar...

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mikrofonen du lenker til, har jeg ikke prøvd, men den vil garantert være en enorm oppgradering i forhold til den du bruker nå.

Om du velger å kjøpe den, eller som Audun forrslår, mener jeg spiller ganske liten rolle lydmessig. Mikrofonen du linker til, inneholder jo et lydkort. Så må du da velge om du vil ha det i to enheter, eller alt bygd sammen. Det som blir mest fleksibelt, er Auduns forslag.

Jeg har testet et par av disse ganske rimelige USB- mikkene, og de låter forbausende bra, mye lyd for pengene.

Jeg vil også nevne at en slik stormembranmikrofon vil få med mye mer romstøy under opptaket enn en rimelig mikrofon plassert tett innpå. Skal du synge i den, bør du kjøpe deg et popfilter like godt først som sist.

Det å mene noe særlig mer presist om en mikrofon man bare har sett på bilde, er igrunnen vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, poenget er jo at den jeg har idag kun blir brukt til skype. Og jeg har aldri vurdert å bruke den til opptak.

Men hvordan fungerer disse mikrofonene til opptak av gitar og slik? regner med at det helt fins mye bedre utstyr, men trenger bare noe som fungerer sånt passe. Da jeg er på ganske lavt amatør nivå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.