Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Greenfield Guitars, tips og techs...


Norstorm

Anbefalte innlegg

Det mest sinnsyke jeg har spilt på var en Taylor som var så dyr at lommeboka skalv i rævlomma mi i ett kvarter etter jeg satt fra meg gitaren..

Jeg startet min karriere som gitarist da jeg var 8-år gammal, da mor tvang meg til klassiske leksjoner.. så naturlig nok er det teknikker jeg har tatt med meg i den elektriske verden.. Jeg har enda interesse over akustiske instrumenter, og her hadde jeg håpa på litt hjelp..

Dette gjelder Michael Greenfield sine gitarer... ER det noen her som har prøvd en eller flere av dem, uavhengig av modell?

Jeg vet han har bygd en del gitarer til bigshot artister som Andy McKee, og greier, men..

Jeg har aldri prøvd en sånn gitar, og må liksom gjøre vurderinger utifra specs. (Stoler aldri på endorsed reklamer før jeg har prøvd varen selv).

Men jeg funderer på om det er noe bak "hypen" til Greenfield gitarene.. Er de så fantastiske i lyd og kvalitet at det er verdt prisen og ventetida?

thx..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ingenting om disse gitarene. tror knapt jeg hadde hørt navnet før nå:) desverre

Herlig svar... Matnyttig.

Nyvel, jeg har spilt på en sånn et par ganger, da jeg har en fjern slektning som besitter en slik en. Lettspilt, og utrolig feit tone. Likte den umiddelbart. Dessuten er de jo lagd i Montreal. Verdens beste by. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp i Sverige og så Don Ross, Brooke Miller og Jimmy Wahlsteen live. Da fikk jeg hørt hvordan hhv Beneteau, Greenfield og Larrivee-gitarer låter, og jeg må si Greenfield-gitaren til Brooke Miller låter helt fantastisk. Har også sett Andy McKee live i Køben og det låt helt rått live. Så ja.. Det er noe i det.. Greenfield ønsker kun å bygge unike gitarer med den beste lyd som er mulig å få ut av treverket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva slikt koster...??

Eneste jeg finner er liksom minimum $5000 depositum ved bestilling :S

Dette er sakset fra Greenfield sin side:

How to buy

Price $8,500

Florentine cutaway + $500

A non-refundable deposit of $500 is required when you place your order. Your deposit will be applied toward the final invoice.

Dette er prisen på en GF Model, dvs. en mer "standard" pakke hvor det ikke er spørsmål om spesielle custom forbedringer.

Hvis denne modellen er hva du er på jakt etter så blir det vel i underkant av 60.000,- inkl frakt + importavgifter.

Dette betyr vel at custom gitarene er i prisklassen 60.000,- og oppover etter som hvilke ulike "refinements" man vi ha i gitaren.

Endret av Z0S0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sakset fra Greenfield sin side: How to buy Price $8,500 Florentine cutaway + $500 A non-refundable deposit of $500 is required when you place your order. Your deposit will be applied toward the final invoice. Dette er prisen på en GF Model, dvs. en mer "standard" pakke hvor det ikke er spørsmål om spesielle custom forbedringer. Hvis denne modellen er hva du er på jakt etter så blir det vel i underkant av 60.000,- inkl frakt + importavgifter. Dette betyr vel at custom gitarene er i prisklassen 60.000,- og oppover etter som hvilke ulike "refinements" man vi ha i gitaren.

Da for du gi en url, for det der fant jeg ikke.. Jeg fant andre priser :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sier litt om kvaliteteten til Martin gitarene ;)

willie nelson nekter å bytte ut gitaren også...han sier gitaren er en så stor del av seg at hvis han mistet den kunne han like gjerne slutte som artist Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.