Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforsterker og gøye pedaler trengs!


madselias

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger en bra bassforsterker! Har noen noe idéer? Jeg ser på forsterker fra 2-4500 kr. Jeg trenger en allsidig forsterker, for jeg spiller litt metal, men også mye helt rolige sanger. Jeg liker dype toner og en rungende bass. Jeg er i utgangspunktet nybegynner, men jeg skal komme meg opp et nivå nå. Jeg skal nemlig begynne på musikklinja, og da føler jeg at jeg går opp et hakk. Bassgitaren jeg har er G&L L2500 (kan forresten anbefales!!)

Noen som kan gi eksempler?? På forhånd, takk.

Jeg ser også etter noen gøye effektpedaler. Hva burde jeg ha til rolige sanger, og til hard rock osv. Jeg har en Onkart Grompedal (distortion) http://www.onkartgromt.no/index.php/products/grombass..

Kan noen hjelpe meg her også, har nemlig ikke så mye peiling... Er overdrive bra? EQ? Kompressor??

Mvh, Mads Elias Tønnessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan liker du OnkartGrompedalen? Har alltid hatt lyst å prøve en siden eg så de fremmet nynorsken!

På pedalbrettet mitt har eg en overdrive, kompressor, envelopefilter og en synthbass. I tillegg har eg også en oktavpedal på vei. Det er masse å velge mellom så det blir litt opp til deg å finne pedaler som du liker og som du tror du kan bruke på en bra måte. Ta en kikk på denne linken der en kar går ganske grunnleggende gjennom pedalbrettet sitt og viser med lyd hva de ulike pedalene gjør. http://www.bassplayer.com/video.aspx?bctid=617164232001&bclid=27964998001&section=2

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan liker du OnkartGrompedalen? Har alltid hatt lyst å prøve en siden eg så de fremmet nynorsken!

På pedalbrettet mitt har eg en overdrive, kompressor, envelopefilter og en synthbass. I tillegg har eg også en oktavpedal på vei. Det er masse å velge mellom så det blir litt opp til deg å finne pedaler som du liker og som du tror du kan bruke på en bra måte. Ta en kikk på denne linken der en kar går ganske grunnleggende gjennom pedalbrettet sitt og viser med lyd hva de ulike pedalene gjør. http://www.bassplaye...98001&section=2

Lykke til!

Tusen takk for info. Onkart Gromten er veldig kul! Hvis du liker å spille Muse, er den genial. Lager en veldig kul og vill fuzz lyd. Er genial på sine områder mener jeg. I tillegg er det dritkult at den er på nynorsk!! Groms, kvassleik, lydmengd osv.

Har du noen forslag til merker jeg kan kjøpe av overdrive, kompressor osv... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg anbefaler deg å ikke ha for mange effekterpedaler, men noen kan være interessant! Hvis du skal ha en overdrive-pedal så anbefaler jeg Darkglass b3k eller b7k på det sterkeste! Og en tuner er kjekt :) Jeg har en EHX micro synth bass til salgs. Det er en fin demo/review av Ed Friedland her hvis du er interessert i hvordan den høres ut:

Låter kjempetøft, og kan brukes til ren octave-pedal eller ren envolope-filter hvis det er ønskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ikke ha for mange effekterpedaler, men noen kan være interessant! Hvis du skal ha en overdrive-pedal så anbefaler jeg Darkglass b3k eller b7k på det sterkeste! Og en tuner er kjekt :) Jeg har en EHX micro synth bass til salgs. Det er en fin demo/review av Ed Friedland her hvis du er interessert i hvordan den høres ut:

Låter kjempetøft, og kan brukes til ren octave-pedal eller ren envolope-filter hvis det er ønskelig

Jeg har vært nyskjerrig på den der lenge, jeg tror den kan komplementere sounden min i bandsetting veldig godt... Hvor mye skal du ha for din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.