Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforsterker og gøye pedaler trengs!


madselias

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger en bra bassforsterker! Har noen noe idéer? Jeg ser på forsterker fra 2-4500 kr. Jeg trenger en allsidig forsterker, for jeg spiller litt metal, men også mye helt rolige sanger. Jeg liker dype toner og en rungende bass. Jeg er i utgangspunktet nybegynner, men jeg skal komme meg opp et nivå nå. Jeg skal nemlig begynne på musikklinja, og da føler jeg at jeg går opp et hakk. Bassgitaren jeg har er G&L L2500 (kan forresten anbefales!!)

Noen som kan gi eksempler?? På forhånd, takk.

Jeg ser også etter noen gøye effektpedaler. Hva burde jeg ha til rolige sanger, og til hard rock osv. Jeg har en Onkart Grompedal (distortion) http://www.onkartgromt.no/index.php/products/grombass..

Kan noen hjelpe meg her også, har nemlig ikke så mye peiling... Er overdrive bra? EQ? Kompressor??

Mvh, Mads Elias Tønnessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan liker du OnkartGrompedalen? Har alltid hatt lyst å prøve en siden eg så de fremmet nynorsken!

På pedalbrettet mitt har eg en overdrive, kompressor, envelopefilter og en synthbass. I tillegg har eg også en oktavpedal på vei. Det er masse å velge mellom så det blir litt opp til deg å finne pedaler som du liker og som du tror du kan bruke på en bra måte. Ta en kikk på denne linken der en kar går ganske grunnleggende gjennom pedalbrettet sitt og viser med lyd hva de ulike pedalene gjør. http://www.bassplayer.com/video.aspx?bctid=617164232001&bclid=27964998001&section=2

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan liker du OnkartGrompedalen? Har alltid hatt lyst å prøve en siden eg så de fremmet nynorsken!