Web Analytics
Jump to content

Ny fyr, ute etter delay

Spocker

Recommended Posts

Hei, Kresen her :)

Hva jeg er ute etter er en delay box/pedal som har muliheten til å overlappe lydene.

Si for eksempel at jeg slår en tone en gang og har på en delay som er satt til og bruke lang tid på å fade ut. Tingen er at med en gang jeg slår en annen tone, delayen starter liksom på nytt og fader den ut.

I noen tilfeller eller som oftest er det bra, Men det er ikke det jeg er ute etter.

Den første tonen som jeg slo i eksemplet, og mens den fader seint ut og slår da en annen tone, jeg vil at den første tonen skal fortsette å fade ut mens den andre tonen/delayen begynner å fade ut. De spiller oppå hverandre, Det er sånn type delay jeg er ute etter. I enkelte tilfeller for min del hadde det vært perferkt.

Jeg lurer på om dere veit om en delay box/pedal som har denne funksjonen?

Dere skjønner nok nå hvorfor jeg kaller meg for Kresen :P

Takk

Det er mulig jeg misforstår hva du mener, men er det ikke slik alle delayenheter fungerer? Ekkoene slutter ikke å fade ut selv om du slår an en ny tone, de fader ut så lenge som innstillingen på repeat-potet tilsier og alle toner du slår an før tidligere toner har fadet ut vil komme oppå de "gamle". I hvert fall fungere alle delaypedaler jeg har hatt på denne måten. Men som sagt, det er mulig jeg misfortstår hva du er ute etter her...

Alle delaypedaler virker jo slik. Men det høres jo best og tydeligst ved lang delaytid og mange repeats....

Tror det er en innstillingssak om du skal få dette klart frem.

Og høy level, slik at repeatene kommer høyt og tydelig frem. Det er kanskje unødvendig å si, men jeg gjør det allikevel: skal dette fungere optimalt og uten å bli grøt, må repeatene gå i takt med musikken og det er viktig å spille rimelig presist.

Ikke ta det så tungt! Du bare ga litt selvtillitt til slike som meg, som endelig kunne svare tilfredsstillende på et spørsmål! :D

Du hadde helt rett i det du sa som andre her også hadde. Jeg sitter her og ler av meg selv ennå for at jeg i det hele tatt kunne finne på å lage en så teit tråd som dette. Kunne like godt spurt åssen man får lyd ut av en kassegitar.

Jaja, for en nydelig førsteintrykk.

Greit nok, men det å skjønne /vite dette, er faktisk ikke medfødt. Så bra at du fikk hjelp, og så får det da være at det første spørsmålet ikke var så komplisert å få svar på.

Jeg vet hva jeg snakker om, jeg er vel den eneste som har to tråder i "Hall of fame.."

• Like 1

• 3 weeks later...

Mener du en delay som ikke kutter i det du bytter patch/preset?

Det her hadde jo vært litt tøft, men det er kanskje bare mulig å få til med multi fx brett??

Med bokser må man vel isåfall bypasse delayen og så blande inn signalet etter delay med en Y boks eller noe sånt? eller er jeg helt på jordet nå?