Gå til innhold
AddiToll

Hvordan sette opp pedalbrettet?

Anbefalte innlegg

George L er vel billigere en Lava tror jeg.

Sammen med Voodoo Lab (på andre ting selvfølgelig) kan vel det regnes som std.løsning på pedalbrett.

Jeg er selv i gang med å bygge opp igjen et variert og godt pedalbrett og har tenkt på George L.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å sette chorus, delay, reverb, flanger, (modulasjon og tid) på øverste rad på brettet, da kan du kjøre disse i effektloopen. Så har du vreng og andre ting på den nederste raden, som går rett i ampen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kun vil bruke std type ferdige patchkabler kan det være en ide å plassere pedalene i sikksakk/"ketchup-mønster" (i mangel på bedre beskrivelse). Vips så slipper du customlengde på kablene dine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men kommer nok til å bruke hele plassen. Blir nok George L's!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer også på noe angående dette...

Hvordan bør man sette opp pedalene? Er det f.eks. viktig å ha tuneren først (altså "rett i gitaren")?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer også på noe angående dette...

Hvordan bør man sette opp pedalene? Er det f.eks. viktig å ha tuneren først (altså "rett i gitaren")?

Det er jo mest hensiktmessig i og med at det er gitaren du skal stemme. Ikke de andre pedalene. Ellers er vel anbefalt rekkefølge nevnt flere ganger i tråden? Likevel er det lov å bruke ørene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som syntes G'l låter dritt eller?

Eller har jeg tuner først ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke noe sted i tråden der det står no om hvordan man bør plassere ting. Men er vel sikkert bare å prøve ut forskjellige kombinasjoner da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke noe sted i tråden der det står no om hvordan man bør plassere ting. Men er vel sikkert bare å prøve ut forskjellige kombinasjoner da :)

Mulig det ikke står her.... Men et søk på forumet kan gi resultater. Det er i hvert fall helt garantert vært diskutert før. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.