Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan sette opp pedalbrettet?


Anbefalte innlegg

Hei, kanskje dette er et litt dumt spørsmål, men jeg kan vel prøve meg. Har et pedalbrett jeg bruker, og nå har jeg fått så mange pedaler at jeg må bruke raden over på brettet også. Er det noen som har en smart løsning på hvordan jeg kan sette opp pedalene med normal størrelses patche kabler? Eller må jeg skaffe lengre kabler for å koble sammen pedalene?

Adrian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er valig at man trenger litt forskjellige lengder på patchekablene,

George L og flere andre har loddefrie alternativer for å lage dine egne patchekable i perfekt lengde.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på disse loddefrie patchekablene, virker bra det. Skal prøve å få skaffet et sånt kit.

Brettet er hjemmelaga (ikea hylle og to går dørstoppere til bein). Enkelt og greit, men har tenkt til å skaffe meg en pedalkoffert. Pedalene som er på det er Dunlop GCB-95F, BOSS TU-3, Wampler Ego Compressor, BOSS OD-3 og en Way Huge Aqua Puss.

Men hvor får man kjøpt disse George L - kitene?

Endret av AddiToll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har null erfaring med Lava, men bruker masse George L.. De er veldig enkle å lage til, men selv på mine pedalbrett som står mest i ro så må alle skruene på pluggene etterstrammes med jevne mellomrom..

Bytter riktignok mye pedaler, så det blir litt ut og inn med pluggene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har null erfaring med Lava, men bruker masse George L.. De er veldig enkle å lage til, men selv på mine pedalbrett som står mest i ro så må alle skruene på pluggene etterstrammes med jevne mellomrom..

Bytter riktignok mye pedaler, så det blir litt ut og inn med pluggene..

1-110F51H050G5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig jeg er av den rare sorten, men jeg ville mye heller satset på loddekabler. Tar ikke mange minuttene å lodde en patchekabel selv, og er erfaringsmessig billigere. Mer stabilt er det noen som påstår at det er og.

Thomann.de selger billig instrumentkabel og vinklede jacker som duger nett fint. Loddebolt kjøper du for få kroner på Clas Ohlson eller Biltema, og da har du tilogmed verktøyet du trenger for å fikse kabler, gitarer, effektpedaler og andre enkle småfeil senere. Sjekk priser på George L plugger og kabel opp mot butikker som Evenstad og Thomann sine loddealternativer. Lønner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.