Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Snart NGD:-)


Byljer

Anbefalte innlegg

:D

Jeg takker og bukker for slurvefeilen.

Tilbake til topic.

Har du kjøpt gitaren i USA, eller her i Norge (for så å bli sendt til USA)?

Mener å dra kjensel på gitaren på de første bildene....

Anyway, kult prosjekt dette.

Gitaren er kjøpt i Norge, og jobben blir gjort i Norge ;) Vanligvis gjør ikke vedkommende slike jobber på bestilling, kun for egen fornøyelse hvis en ser bort fra en eksakt kopi av No. 1 som ble lagd som 40-års gave til en blodfan av BS, men han gjorde et unntak denne gang. Og glad er jeg for det :D Årsaken til at han ikke gjør slike jobber på bestilling er at det er veldig tidkrevende, samt at det er jo en risk for at kunden ikke vil like jobben som er gjort.

Til en annen poster, magneten i mikrofonen slår seg ikke av selv om en annen mic er i bruk. Prøv å hold litt metall mot neck pup når du bruker bridge pup ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det jeg klarer å finne skal de aller tidligste modellene vært 1/2" tynnere enn tele'ene, men da blir det vel flisespikkeri (bokstavlig talt ?).

Da snakker du om de aller tidligste gitarene uten truss rod. De ble laget i et meget begrenset antall,

og kom med både en og to pickups. Esquire var da den eneste modellen av gitaren.

Da Fender laget både Esquire og Telecaster hadde begge samme standard tykkelse på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker du om de aller tidligste gitarene uten truss rod. De ble laget i et meget begrenset antall,

og kom med både en og to pickups. Esquire var da den eneste modellen av gitaren.

Da Fender laget både Esquire og Telecaster hadde begge samme standard tykkelse på kroppen.

Fender CS har kommet med en 60th anniversary Tele nå. den har ikke truss rod heller. noen som har sett en slik eller finnes den bare i Usa??

http://www.musiciansfriend.com/guitars/fender-custom-shop-60th-anniversary-series-snake-head-telecaster-electric-guitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender CS har kommet med en 60th anniversary Tele nå. den har ikke truss rod heller. noen som har sett en slik eller finnes den bare i Usa??

http://www.musicians...electric-guitar

Har ikke sett den før, men den er altså en repro av prototypen som ble til gitaren vi kjenner som Telecaster for 60 år siden. Den gang var det vel ikke så vanlig med truss rod, og halsene var derfor "baseball bat" tykk. Eller tar jeg feil?

Uansett, halsen på den gitaren jeg har i bestilling har den tykkeste utgaven avTelehals, men har uansett truss rod. Gitaren er en "Partscaster", akkurat som The Boss sin etter hvert har blitt ;) Springsteens No. 1 er refretted, halsen er "shavet", plekterbrett er byttet, omlakkert, pups er byttet....."Partscaster" så det holder, og det har jo mannen sagt selv også. Uansett en gitar med masse sjel! En "Tribute" blir ikke helt det samme som "the real deal", men fy f.... så snoff den blir uansett :D Gleder meg til å høre den over Bassman amp'en!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de mest legendariske lydene i rocken har kommet fra den børsa der.

Nice compilation! :)

Det skal likevel understrekes at mannen har flere gitarer, og i den videoen ser jeg ihvertfall en brun tele med burst, og jeg har også sett ham spille en knallrød tele. Men det er noe med de værbitte stayergitarene som har vært med gjennom et langt rockeliv. Blir fint å se når din replika er ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"No. 1" Tele'n er lakkert om flere ganger, så fargen strides det om. Joda, mannen har et helt arsenal av gitarer, de fleste fra Fender Custom Shop. Men når det er sagt, han har ikke tillatt at Fender CS lager en replica av "No. 1" bortsett fra en til ham selv. Særing han derre Bruce :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.