Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Snart NGD:-)


Byljer

Anbefalte innlegg

Bestemte meg for en tid tilbake for at jeg skulle ha en back-up Tele, og fant etter hvert en Esquire (Telecaster med kun en pick up). Etter litt om og men har jeg endt opp med en ny hovedgitar, og har solgt min "gamle" Tele for å finansiere (hørt'n før?). Esquire'n er iferd med å bli omgjort til en "Springsteen No. 1 Tribute", og går alt etter "the cunning plan" vil jeg få den overlevert i Oslo den 21. juli..........før Springsteenkonserten den kvelden :D Har fått høre fra en amerikaner på TDPRI, som nylig har holdt og sett den ekte varen samt en Custom Shop relic lagd for Springsteen selv, at fargen på "min" stemmer veldig bra, og det lover jo godt :)

Før og etter bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se sluttresultatet, kunne svært gjerne tenkt meg en tilsvarende.

Er det samme gitaren på alle bildene og isåfall; hvorfor er den så mørk på siste bilde?

Det er samme gitar på alle bildene ja. Den har blitt strippet for nitrolakk pga. litt feil farge, og ny nitrolakk er påført ut ifra dagens originale no. 1. Her overlates ingenting til tilfeldighetene :D

Legger ved et bilde av No. 1 for sammenligning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springsteens Tele er satt sammen av en 1954 Tele kropp og en 1957 Esquire hals (noe uklarhet mht. årstallene her), og det står Fender Esquire på hodet. Springsteen spiller mao. på en Partscaster :P Jeg valgte å beholde gitaren som Esquire pga. at jeg veldig sjelden bruker neck pup, samt at Esquire'n har en tre-veis vender hvor pos. 1 er pup helt uten tonekontroll, pos. 2 er med tonekontroll og pos. 3 er den typiske Esquire "wiringen" med "cooked wah" (bassy, jazzy sound :P ). I tillegg slipper jeg at neck pup magneten "drar" i strengene og hindrer "sustain".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok akkurat samme utfresning i en Esquire som det er i en Telecaster.

Der kan man se, det er ikke alltid barebare å anta ting. Da har jeg lært en ny ting i dag også. :)

Jeg har hørt om Steinberger, altså gitarer uten headstock, men det å droppe halsen fullstendig, det er vel å dra det litt vel langt? ;)

Hehehe, ja, at jeg presterte å skrive halslomme... Trur jeg skal ta kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.