Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Balansert utgang


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter og drodler litt rundt en matrix-mixer og tror jeg trenger balanserte utganger, og det veit jeg jo rett og slett ikke hvordan ser ut. Noen tips?

Jeg regner med det finnes noen ICer med ferdigrullede buffere? Vet noen om noe sånt?

Forresten; hvaslags ledningskrav har man egentlig til slikt? Det hadde vært veldig praktisk å strekke én kabel med 10 twisted pairs (max strekk blir vel godt under ti meter her), istedenfor en klase med feite microfonkabler. Lar det seg gjøre?

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke egentlig det er så enkelt. Etter hva jeg har skjønt må man blandt annet kalibrere + og - til samme impedans med svært stor nøyktighet.

Jeg har altså tenkt å bygge balanserte utganger inn i en krets av eget design, hvis det var uklart.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ICen du ser etter kalles "op amp". Til balansert ut trenger du to stykk. Det kryr av dual op amp ICer. En god en er TL072. NE5532 er enda bedre, og hvis du vil ha en dyr en kan du se etter en Burr Brown OPA.

Kretsen du trenger kalles gjerne DI eller "active DI". Veldig kort oppsummert inneholder en aktiv DI basert på op amp to stykk buffere (unity gain, forsterkning lik 1 eller -1) -- hvor signalet går inn på inverting på den ene, ikke-inverting på den andre. Utgangsimpedansen settes med seriemotstand på utgangen av hvert buffer.

Kabelen du ser etter heter "snake" hvis den er terminert med XLR og "multi" hvis du skal kjøpe på rull og terminere den selv. Hvis du har konto er det greit å handle multi fra Benum. Alternativt kan du handle fra en av forhandlerene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NE5532 skal være ypperlig til dette formålet. Jeg har en ferdigtegnet krets som jeg kan legge ut hvis jeg får tid. Litt stress med pakking nå siden vi reiser.. Hvis du har boken Small Signal Audio Amplifiers, så er det mye nyttig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.