Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker, trenger kabinett


Wreen

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg har endelig den nye forsterkeren i hus og trenger et kabinett. Forsterkeren er en Mesa Boogie Roadking 2. Har igrunn tenkt å kjøpe Roadking 2x12 kabinettet, men det er selvfølgelig ikke inne hos 4Sound og må bestille. Syntes prisen er litt stiv hos de også, så jeg lurer litt på å finne en annen plass å eventuelt kjøpe det.

Så spørsmålet er jo da, noen forslag på hvor det er enkelt og greit å bestille kabinett?

Om noen har noen forslag til et annet type kabinett; kom gjerne med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye kabinetter i Norge er generelt dritdyrt. 'Standarden' for moderne forsterkere er jo ofte forbundet med Celestion Vintage 30-elementer, og om du finner et fint brukt kabinett fra Engl, Soldano, Mesa el. med slike, er du ganske trygg på et godt resultat tror jeg.

Har du noen artister du synes låter spesielt bra? Du kan jo se over hvilke artister som bruker ampen, og se om det er noe du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har RoadKing 2 selv og har testa ut mange kabinetter med den (Celestion Greenbacks/Heritage/G12T75/V30) - de jeg liker best er Black Shadow høytalerne til Mesa men det funker bra med V30 også.

Black Shadow låter best på cleanere lyd men V30 sparker best på Metal.

I tillegg kjører jeg et Mesa slant cab som monitor .. idag med V30 men skal bytte til Black Shadow snart ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.