Web Analytics
Jump to content

Ny forsterker, trenger kabinett

Wreen

Recommended Posts

Hei og hopp!

Jeg har endelig den nye forsterkeren i hus og trenger et kabinett. Forsterkeren er en Mesa Boogie Roadking 2. Har igrunn tenkt å kjøpe Roadking 2x12 kabinettet, men det er selvfølgelig ikke inne hos 4Sound og må bestille. Syntes prisen er litt stiv hos de også, så jeg lurer litt på å finne en annen plass å eventuelt kjøpe det.

Så spørsmålet er jo da, noen forslag på hvor det er enkelt og greit å bestille kabinett?

Om noen har noen forslag til et annet type kabinett; kom gjerne med det :)

Nye kabinetter i Norge er generelt dritdyrt. 'Standarden' for moderne forsterkere er jo ofte forbundet med Celestion Vintage 30-elementer, og om du finner et fint brukt kabinett fra Engl, Soldano, Mesa el. med slike, er du ganske trygg på et godt resultat tror jeg.

Har du noen artister du synes låter spesielt bra? Du kan jo se over hvilke artister som bruker ampen, og se om det er noe du liker.

Jeg har RoadKing 2 selv og har testa ut mange kabinetter med den (Celestion Greenbacks/Heritage/G12T75/V30) - de jeg liker best er Black Shadow høytalerne til Mesa men det funker bra med V30 også.

Black Shadow låter best på cleanere lyd men V30 sparker best på Metal.

I tillegg kjører jeg et Mesa slant cab som monitor .. idag med V30 men skal bytte til Black Shadow snart ..

• 4 weeks later...

Zilla super Fatboy! Låter helt konge, prisen er meget overkommelig og siden de blir bygget spesifikt til deg så kan du velge mye selv av utseende, elementer, open/lukket bak, stereo/mono osv.