Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lodde egne spesialkabler til studiobruk


Anbefalte innlegg

Oppgraderte nylig gitar og mikkablene mine fra standard rimelige kabler, og hører en liten forskjell i lyden. Tightere bånn og luftigere topp samt mer definert diskant. Dette vil jo gi positiv effekt når lyden skal gjennom en tung signalkjede. Vil unngå kabelsløyfer og ha kortest mulig signalvei i hjemmestudioet mellom preamper, prosessorer og lydkort, så jeg vurderer å kjøpe inn kvalitetsdeler (Neutrik, Klotz, Mogami) og lodde passende lengder og eventuelt vinkelplugger for å få plass i trange rom.

Har standard loddebolt og loddetinn, vil dette påvirke lydkvaliteten på kablene kontra profflodding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil trolig ikke det så sant du kan lodde. Bare husk å holde loddingene pene og ryddige ( ingen kordeler som stikker ut i alle retninger ,der lederen er en mangeleder som de ofte er i instrumentkabler ) og bruk tinn med godt med bly i ( bedre å lodde med i mine øyne). Det er også viktig å vise omhu når man avisolerer en kabel. Ikke kutt for dypt, og ikke skad skjerm eller ledere. Gjør du det, må du kappe kabelen og begynne på nytt ellers kan du ende opp med å få brumming etc.

Når det er sagt er ikke lodding noen vitenskap, det må bare gjøres riktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.