Web Analytics
Jump to content

Rack

svenni

Recommended Posts

Som den 80 talls hor.n jeg er tenkte jeg at det hadde vært tøft med et rack.

Og ikke minst for og spare litt plass med tanke på alle effektene jeg bruker.

Har fått tak i en voodoo lab ground control pro og en V.Lab GCX til å styre hele syllamitten.

I racket vil jeg ha noen av favoritt pedalene mine+ en Roland GR-55 en Rocktron voodu Valve prossesor og en rack tuner (som jeg ikke har fått tak i enda)

Er litt usikker hvordan jeg skal koble i sammen dette,så da håper jeg det er noen her inne som har tips og evt. linker til sider med tips og oppkoblinger.

Lurer også på hvordan jeg gjør med strøm, er det rack unit for dette også?

Takker og bukker for alle tips :D

• 3 weeks later...

Da har jeg oppsettet klart, bruker en Track strømforsyning, korg racktuner, rocktron voodu valve effekt prossessor, roland GR-55 gitar synth + endel pedaler som jeg har koblet i en voodoo lab GCX og det hele styres av en voodoo lab ground controller.

I hvilket rekke følge bør jeg koble dette og hvor bør jeg ta signalet ut?

Takker for alle svar :)

Kobl opp alt sammen sånn som du har tenkt å ha det i racket før du setter tingene fast i rack, og sjekk at alt funker som du vi log at det ikke er jordsløyfer mellom noen av enhetene. Sett en og en ting inn i racket og sjekk at du ikke får jordstøy på grunn av chassis og rackskinner. bla. tunere er kjent for å lage jordsløyfer av en annen verden.

Kobl opp alt sammen sånn som du har tenkt å ha det i racket før du setter tingene fast i rack, og sjekk at alt funker som du vi log at det ikke er jordsløyfer mellom noen av enhetene. Sett en og en ting inn i racket og sjekk at du ikke får jordstøy på grunn av chassis og rackskinner. bla. tunere er kjent for å lage jordsløyfer av en annen verden.

Høres fornuftig ut, ville du koblet effekt prossesoren gjennom GCXen eller motsatt?

Aldri mer rack!

Gode gamle dager og stå der på soundcheck og lure på hvor den jordingsstøyen kommer fra..? Var jo ikke der i går :D

Låt bra men jaggu blir det mye å drasse på -Og tungt.

Drar på spillejobb etterpå med et 2U softrack med kunn en Axe-FX II, delvis på grunn av latskap, men også på grunn av at det låter så

bra at jeg ikke savner de gamle kjøleskapene i det hele tatt.

Gluke er for sjenert til å skryte så jeg gjør det for han:

Registrer deg på HRI forumet hans, kan love deg det er mye rack-kunnskap der!!

Beste (Ikke Norskspråkelige ;) ) gitarforumet på nett og spør du om noe ang en spesiell racksak e.l er det altid en sjans for at du får svar fra han som har bygget den selv!

Gluke er for sjenert til å skryte så jeg gjør det for han:

Registrer deg på HRI forumet hans, kan love deg det er mye rack-kunnskap der!!

Beste (Ikke Norskspråkelige ;) ) gitarforumet på nett og spør du om noe ang en spesiell racksak e.l er det altid en sjans for at du får svar fra han som har bygget den selv!

Se der ja, da skal jeg innom på HRI :) takker og bukker

Drit i racktuner, bare upraktisk og de fleste er ikke så nøyaktige som dagens gode pedaltunere.

Hva slags forsterker skal du bruke med racket?

Selv har jrg mine effekter koblet i parallell med en "tørr" linje, så ingen degradering av originalsignalet og topp tone hele veien. :)

Drit i racktuner, bare upraktisk og de fleste er ikke så nøyaktige som dagens gode pedaltunere.

Selv har jrg mine effekter koblet i parallell med en "tørr" linje, så ingen degradering av originalsignalet og topp tone hele veien. :)

Det er måten å gjøre det på ja.

Parallell er et must!

Jeg har en Fender Twin Reverb, men det hadde vært greit med stereo på effektene ja så det beste er nok hvis jeg kjører fenderen på tørr som du skriver og får meg en power amp til og kjøre på effektene?

Drar på spillejobb etterpå med et 2U softrack med kunn en Axe-FX II, delvis på grunn av latskap, men også på grunn av at det låter så

bra at jeg ikke savner de gamle kjøleskapene i det hele tatt.

Girlie..............

This is more like it!

250942_10151070479415027_437520604_n.jpg

• Like 1

Jeg har en Fender Twin Reverb, men det hadde vært greit med stereo på effektene ja så det beste er nok hvis jeg kjører fenderen på tørr som du skriver og får meg en power amp til og kjøre på effektene?

Ja en TR har jo ingen effktloop, så den er kanskje ikke helt optimal sånn sett, men du kan jo kjøpe èn til for stereo. :D

Skal du kjøre w/d/w blir det straks mer styr og utstyr , men det er sannelig verdt det. :)