Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Slår et slag for Hudson Broadcast, jeg. Må dog innrømme at TS-9 er den som står oftest på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært igjennom en haug med OD de siste par årene, og vinneren er komboen Nobels ODR-1 og Klon.

Hederlig omtale:

- Timmy

- Boss BD-2

- King of Tone (litt for mye basskutt for min smak)

- Fulltone OCD (litt for hissig med humbuckere)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Hva er dette?

Black Arts Toneworks Pharaoh, sjekk ut: 

Den er i utgangspunket Big Muff-basert, men tar ikke over hele lyden som en Muff gjør og er mye mer fleksibel.

Endret av el_roffo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må slå et slag for OCDen, kommer alltid tilbake til den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Crowther Hotcake (boost/OD/distortion) og Catalinbread Talisman (plate reverb). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Har du den? Er den verdt pengene?

Tja, jeg var heldig og fikk en ganske billig på ebay, så for meg var den i alle fall verd det. Vanskelig å beskrive, men å bruke den sammen med med en Vox-forsterker var som å komme hjem... Alt ble åpnet opp og ble større, liksom. Den er ganske allsidig også, går fra å være som en clean boost ved lavere gain setting via transparent OD til buldrete distortion. Jeg digger den i alle fall!

Endret av Gahr
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å velge, men det må være: OCD og Fire Red Fuzz.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keeley Red Dirt germanium. Keeleys versjon av Tubescreamer, men med germanium transistorer. 

Endret av ErikKlæptn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 10.2.2019 den 20.58, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Har du den? Er den verdt pengene?

Det er alltid bedre med to kaker enn bare en.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Let them eat cake!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jegsann!
      Yo! Jeg skal en 2-ukers tur til Bali fra fredagen (14 des.) og lurte på om det er noen som vet om noen gitarsjapper man kan gjøre et skikkelig kupp på prismessig? Er på utkikk etter min første 7-strengers og ser at mange av Ibanez sine er lagd i nettopp Indonesia. 
      Er det muligheter for å finne billige lokallagde Ibanezer priset for deres lokale marked eller er dette internasjonale priser isj?
      Er det ellers noe lokalt som kan gå av kassegitarer o.l? Svar mottas med takk!
    • Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Gibson Classic ‘57 humbuckers, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av Øystein ( ikke sunde)
      7500 kr
      Hei
      Har en håndlaget el-gitar som er svert hendig å ta med seg på reiser. Gitarkassen har utvendig lengde på 88 cm, som gjør den "lovlig" som håndbagasje på fly.
      Er spent på hva forumet mener om denne.
      Liten og lett gitar med full skala lengde. ( se bilde sammen med stratocasteren).                                                                                                                                                                Gitaren er bygget i hel ASK, Rosewood gripebrett og har utrolig fin og fyldig lyd. Lettspilt med low action. Satt opp med Roller Saddle Bridge, Truss rod (two ways dual action), èn Humbucker med coil split, Push pull bryter, tone og volumkontroll. Denne humbuckeren passer veldig fint til blues og rock. Det er litt 'mat' i lyden. Den er ikke en typisk heavy metal pickup - selv om man kan ha mye gain i lyden.                                                                                                                                                                                                      Elektronikken er koblet på Musikkmagasinet i Bergen og de har taksert gitaren til denne prisklassen ( uten kassen )                                                                                                      Frett : 24 Scale : 25.5" Vekt: 2 kg .                                                                                                                                                                                                                                                   Lengde 85 cm, bredde 12 cm
      Hardcase tilpasset gitaren medfølger      Mål. Bredde 16 cm. Høyde: 8,5 cm Lengde: 88 cm. ( Går som håndbagasje på fly )                                                                             Skulderreimen medfølger.
      Bor i nerheten av Bergen 
      PRIS: 7500 kr

• Av Instrumentical
      Heisann,
      Jeg er en 27 år gammel kar fra Bergen som søker et seriøst band å joine.
      Hovedinstrumentet mitt er bass gitar men jeg spiller mye annet i tillegg. Bass har jeg spillt av og på i ca 10 år og har alltid hatt en forkjærlighet for flere strenger enn 5...
      Nå spiller jeg for det meste proggete ting og har en Ibanez BTB7 (7-strengs) stemt i drop A. Det er ikke et must å gå så tungt, men jeg liker å ha muligheten.
      Jeg driver mye med tapping men det er ikke noe jeg er nødt til å gjøre i en band sammenheng. Jeg er sterkt imot det å flekse på instrumenter bare fordi muligheten er der så jeg er ikke ute etter å ta over hele lydbildet.

Her skal jeg også være helt ærlig og si at jeg er litt rusten for tiden. Bodde i Japan fram til nå nylig og det ble lite spilling der borte. Men i disse dager har jeg ingen ting annet på agendaen enn en deltidsjobb i butikk så jeg ser meget seriøst på det å bli med i et band igjen. Jeg er klar til å jobbe meg opp til å spille konserter og satse alt!

Ellers kan jeg si at jeg er ganske grei å ha med å gjøre ^^
      Alltid positiv og er ingen fan av krangling. Så lenge vi har noe tøft materiale å jobbe med og vi spiller tight så må da alle være fornøyd!
      Punktlig og presis er jeg og, huehue

Som sagt liker jeg prog, men jeg føler meg ikke bundet til noen sjanger. Har jo flere strenger tilgjengelig så det hadde vært gøy å kunne brukt det til noe som passer låtene.
      Men jeg er definitivt ikke en danseband bassist som bare står der og spiller ompa ompa...

Sammen med tidligere band så har vi spillt mye Dream Theater og Rush (både øving og live) så jeg vil si jeg har et kompetent nivå på bassingen.

Mine hovedinspirasjoner er band som Dream Theater, Rush, Redemption, Opeth, Scale the Summit, Tetrafusion, Haken etc (også en del japansk musikk og film/spill musikk)

Legger ved noen snasne bilder av meg selv, enjoy

Håper virkelig noen trenger en spretten bassist til noen prosjekter her i Bergen!

• Av GunnarpåMo
      Restaurerte et gammelt Pinstripe kabinett for noen år siden. Det var fiksa på i '73, og så ut som et checkeboard fra '73, men viste seg å være et tidlig '66 kabinett.
      Marshall '66 kabinett er spesielt spennende fordi det da i en liten periode ble laget en fullstack variant med ekstra høy bunnkasse. B.a. brukt av Clapton og Hendrix i '66.
      Disse kabinettene er sjeldne som fy, men har ikke klart å la være å se etter et kabinett som kunne være underdelen til det jeg hadde. Nå flere år etter, så jeg et som lignet på Finn.
      Det hadde samme skumgummi inne i kabinettet, slik som Marshall brukte i '65, og tidlig '66, og så '73 ut slik som det andre hadde gjort.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.