Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg, som mange andre, er på utkikk etter nye pedaler, men klarer absolutt ikke bestemme meg for hva jeg trenger. Vil du anbefale en spesifik pedal? eller en type effekt? eller kanskje et merke du er fornøyd med?

personlig bruker jeg les paul og marshall rør amp så distortion pedaler er kanskje ikke det jeg er mest interresert i men det er bare å anbefale for det er jo mange andre som leser dette forumet :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg anbefalte Tumnus som min favoritt tidligere i tråden, så jeg vil gjerne oppdatere den anbefalingen til J. Rockett Rockaway Archer. Det er stort sett samme overdrive-krets (mer eller mindre en Klon

Det er år og dag siden sist jeg skrev inne på dette forumet men i dag ble jeg så gira at jeg måtte fortelle til noen om den nye pedalen min! For i dag fikk jeg meg en Friedman buxom boost. Clean

Min favorittpedal er denne hehe 😉 Det enkle er ofte det beste     

Posted Images

Mad Professor !

Snow White (auto-wah) og Ruby Red Booster er vel mine favoritter ...

Prøv Ruby Red Boostern ! Solo booster deluxe !

Har også Sweet Honey OD, Little Green Wonder, Electric Blue Chorus og Deep Blue Delay ... :-)

Endret av juzzizhow
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja...

Menatone "Howie" syns jeg er helt glitrende som clean 'preamp'-pedal, spesielt på en clean amp (jeg har en liggende, men den har vært død lenge nå, kanskje på tide å fikse den igjen). Den gjør noe med lyden som jeg ikke har opplevd noen annen pedal har gjort. Type 'preamp'-pedal på røramp blir på mange måter litt feil, men ikke med "Howie'en". Helt konge på strat. Boost-funksjonen er så-som-så, men selve eq-delen er fin-fin.

Ellers er jeg veldig fan av IMO verdens beste billigste drive-pedal: Boss SD-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mad Professor !

Snow White (auto-wah) og Ruby Red Booster er vel mine favoritter ...

Prøv Ruby Red Boostern ! Solo booster deluxe !

Jeg har hørt at for å få noen effekt av pedalen må alle knobs over 7... hvis ikke vil pedalen senke volumet.

stemmer det eller har enkelte personer bare problemer med å bruke den? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T-rex mudhoney er favoritten på brettet mitt. Gir alt fra varm overdrove til gromsedistortion i grenselandet til fuzz. Ellers så er jeg glad i Big Muff black russian pedalen min, men kvaliteten på den kan diskuteres.... Ser du etter en tremolo så er Boss sin Tr-2 en hederlig arbeidshest til en okei penge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt at for å få noen effekt av pedalen må alle knobs over 7... hvis ikke vil pedalen senke volumet.

stemmer det eller har enkelte personer bare problemer med å bruke den? :)

Ja og ja ... eller noe ... Det er jo ikke en helt vanlig "cleanbooster" ...

Det er jo to boostere i en boks med master volum ... http://www.mpamp.com/pedal/pedals-rrb.htm

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til overdrive har jeg ikke funnet noen som passer meg bedre enn Fulltone OCD. Funker fjell både på cleankanalen og som en boost på overdrivekanalen.

Jeg er også svært glad i Sweet Sound Mojo Vibe og Subdecay EchoBox.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mad Professor Deep Blue Delay! Den står alltid på...

Ellers liker jeg Little Big Muff, disse to har jeg på brettet til Ibanez TSA-15 ampen.

På Mesaen er det stort sett delay, TC Nova Repeater har jeg der, og av og til må jeg ha på boosten, en Fulltone FatBoost i FX-loopen.

Ellers er jo mye av moroa med pedaler å prøve noe nytt hele tida! Dyrt i lengden, men mye gøy...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en TC Electronic SCF Chorus/Pitchmodulator/Flanger i posten i går. Den kan fort komme til å bli en favoritt. Det er nesten ikke til å tro hvor bra den låter! HELT nyyydelig! Når det gjelder overdrive, så går jeg for MXR GT-OD. Eller gode gamle Boss sin OD-3.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av kongssund_
      Søkte litt rundt etter kule gitarer fra 80 tallet på nettet, var jo enormt mye snacks. La jo merke til at reklamen ofte var litt annerledes enn i dag.
      Kjører på med noen fine reklamer på diverse gitarmerker. Mye fine farger og former. Dagens reklame blir liksom litt....kjedelig.

Har du noen klassikere, så sleng dem inn.

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av marcusgundersen
      Jeg selger mitt pedalbrett samlet, kan også byttes i Helix Floor m/bag. Her er det mye snacks. Et pedalbrett som ved hjelp av både Strymon Riverside og Mobius kan gjøre særdeles mye forskjellig. 

Pedalbrett: Pedaltrain Classic JR m/bag (Nypris 1.109,-)
      Strømforsyning: Carl Martin Pro Power V2 (Nypris 1.834,-)

Pedaler i samme rekkefølge som chain:
      - Korg Pitchblack Tuner (Gullfarget) (Nypris 750,-)
      - MXR Dyna Comp (Nypris 1.263,-)
      - Boss Super Octaver (Nypris 1.411,-)
      - Strymon Riverside (Nypris 3.580,-)
      - Strymon Mobius (Nypris 5.255,-)
      - MXR Carbon Copy Analog Delay (Nypris 1.962,-)
      - Neunaber Wet Reverb (Nypris 2.948,-)
      - Digitech Polara Multi Reverb (Nypris 1.700,-)
      - Ditto Looper (Nypris 914,-)

Samlet nypris er: 22.726,-
      Selges eller byttes i Helix for 14.500,-

Alle kabler følger med, klar til å gigges med. 
    • Av Vallegitar
      Hei!
      Deler med dere et utdrag fra min eksamenskonsert i 2012. Det er et brutalt stykke for hendene men gøy for øret :)
      Sonata Giocosa betyr gøy eller munter sonate. Inspirert av flamenco og spansk folkemusikk. 
      Håper dere liker den!
      https://www.youtube.com/watch?v=HEu5D93DS-A
      Hilsen Thomas
    • Av Gmal
      Hei folkens. Min JCM 800 2203 er syk, og trenger hjelp av en proff. Jeg holder til i Skien,
      men er forsåvidt mobil innenfor et ganske stort område. Hvilken reparatør anbefaler dere?

• Siste aktive tråder

• 4 klassikere kom i går.
    • Ja, bare spenningsfall over to dioder, selvførgelig, det går vel ikke strøm gjennom D19 og D23, de skal bare hindre strøm å gå "tilbake til minus. De blir forøvrig brennvarme de også. Ok, men hva menes med RMS spenning? Jeg målte 11V på rørsoklene også. Det var noe forskjell før og etter R 82, (bortimot 1V). Men som jeg skrev, med fire rør på plass, måler jeg nøyaktig 7.04V , det skal vel gå. Jeg målte også på motstanden i rørenene, som ligger på ca 6.4 ohm eller 3.4 ohm målt med pin 4 og 5 sammen. Det er vel helt normale verdier. I V1 derimot, er det satt i et Electro Harmonics som har motstand på hele 12.5 ohm. Så det trekker kanskje mere strøm...eller egentlig mindre, når jeg tenker meg om....
    • 8.2 er RMS spenninga. Gang den med kvadratroten av 2 så har du sånn ca 11.6 VAC Peak to peak. Og så er det spenningsfall over to dioder i en sånn likeretter, ikke alle fire ! Og hvis du måler rett etter likerettern uten noe filterkondiser er det jo ikke ren DC ...     
    • Da er de nye diodene lodda på plass. For at de skal få litt kjøling, lodda jeg de med noe lengde på beina, litt opp fra print kortet, og bøyde de to ytterste litt til siden. Så målte jeg, 8.2V veksel fra trafo, inn på likeretter'n, og ut, 11V...hæh? Skulle ikke de fire diodene til sammen suge ca 2.4 V? Annivay, jeg satte i fire gamle rør, så kretsen fikk last, og, strømstyrke droppa ned til 7V. Så da er vel allt i orden da....
    • Hvis du har en av/på-switch til loopen vil du vel kun få input hvis den er av, og kun loop return hvis den er på? Men parallell loop vil nok også fungere ja
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.