Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte av stemmeskruer


markuska

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Har en LP studio med gull hardware som kom med grønne stemmeskruer, og for min del så er de egentlig helt ok. Men stående i huset har jeg en Ibanez artwood akustisk som er utstyrt med stemmeskruer fra Grover i gull (den blir jo aldri ustemt!!). Jeg har hørt veldig mye bra om Grover og gullfinishen på disse skruene hadde jo passet ypperlig med resten av finishen på gitaren min.

Er det problematisk å bytte disse? jeg har ikke noe erfaring med bytte av stemmeskruer selv, trur du den lokale musikkforretningen hadde tatt mye i betaling for å gjøre det? Eller hadde det bare vært like greit å la være?

Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diameteren på stemmeposten må stemme overens (den delen som tres gjennom hodet).

Sjekk hvordan stemmeskruene festes til hodet, stemmer de overens? Kanskje må nye hull lages, er det verdt det?

Ikke bare stemmeskruene som avgjør om en gitar holder stemminga. Har du prøvd med grafitt i oversadelen, riktig stemming?

Hvis det bare er kosmetisk, så ville ikke jeg gjort det hvis det medførte den minste modifikasjon. Men det er jo opp til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.