Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar og shit!


Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, etter min mening lager Ibanez kun skvip, men få eller ingen unntak.

I tillegg er de upersonlige og plastikkaktige. En gitar trenger ikke å være custombygd for å være personlig. Jeg ser på min Strat som personlig. Det Ibanez kunne starta med var: Ny type lakk, og ikke modellnummer på en gitar, det blir bare helt feil azzå. Men å lage gitarer som iikke kjennes ut som et helvete å spille på, kunne også vært en fordel

Da blir Ibanez mye mer personlig etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' etter min mening lager Ibanez kun skvip, men få eller ingen unntak.

I tillegg er de upersonlige og plastikkaktige. En gitar trenger ikke å være custombygd for å være personlig. Jeg ser på min Strat som personlig. Det Ibanez kunne starta med var: Ny type lakk, og ikke modellnummer på en gitar, det blir bare helt feil azzå. Men å lage gitarer som iikke kjennes ut som et helvete å spille på, kunne også vært en fordel

Da blir Ibanez mye mer personlig etter min mening[/quote']

Vel, som sagt, hvis du ikke liker ibanez personlig er det meningsløst å hverken prøve å finne en modell du liker, eller å sammenligne med annet.. Det blir som å si at. "Jeg syntes snickers er for kjedelig, de kunne godt ha bytta ut peanøttene med f.eks gelé"..

Syntes personlig ibanez har mange fine gitarer, og også mange gode gitarer.. Har bedra seg veldig siste årene (dvs, japan modellene kommet også utenfor japan).

om det er eller ikke er modellnummer har vel egentlig fint lite å si, hvis du ser bort ifra at det faktisk sier noe om gitaren.. slik du formulerte det virker det nærmest som du tror at det fordi det ikke står modellnr er det ikke serieprodusert..

denne posten er ikke ment negativ eller for å rakke ned, men syntes ditt innlegg var ganske usaklig og unødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ok, kan sikkert være enig i mye av det su skrev, men jeg synes fortsatt at, som nettrom skrev, at de blir for moderne, blir fort for mye spille-så-fort-du-kan. Jeg sier ikke at jeg ikke liker Ibanez pga. merket, men pga. at de ikke har en eneste god gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En lett 7-strengers låt du kan begynne med er MUSE sin 7-minute-wonder "Citizen Erased". Husk å stemme ned H/B til en A.

Denne kan forresten også spilles på en vanlig 6-strenger, men da må du her stemme om den lave E`en til en lav A. Prøv den alle sammen, det er en genial låt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg sier, jeg ville valgt Ibanez. Jeg har prøvd Ibanez, BC Rich, Washburn og en ESP. Men ingen hadde samme kvaliteter som Ibanez. Har en 7420 som er veldig god ny begynner gitar men også for de viderkomne. Har også en 1527 Prestige. Nydelig og kanon lettspilt gitar.

Men som sagt. Ibanez...

Forever true. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man absolutt ikke kan ha en 7-strenger og kun en 7-strenger? Det er jo ikke nødvendigvis sånn at man må spille på alle 7 strengene samtidig hele tiden. Ikke for at jeg ville hatt en 7-strenger,har mer enn nok med 6,men det kan da umulig finnes en begrensning i å ha en streng xtra?Man kan vel spille akkurat det samme som på en gitar med 6 strenger?Eller?Hva faen er det som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ofte sånn at veldig mange av de nye riffa dine ender opp i H ;) hehehe ...

vet ikke hvorfor, men det blir ofte sånn ... gi Korn en 6-strenger og se hva som skjer lissom ;) hehehe....

Jeg ser på 7-strenger som et virkemiddel man skal bruke i enkelt-låter for å gjøre det ekstra uttrykksfult .. for den Hen har en stor effekt om man ikke bruker det så ofte...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 7-strenger i halvannet år nå. Solgte den nettopp for en meget stiv sum! hehe. Men i grunnen har jeg vært veldig fornøyd med den. Det var en Ibanez RG7-420bp. Gitarene er gode å spille på. Selvfølgelig er de tungspilte i begynnelsen, men det blir du vant med. Jeg har gått over fra 7 til 6-strenger nå. Av forskjellige grunner, men hovedsaklig fordi jeg hadde lyst på noe nytt. Kan være enig i at Ibanez er en slags maskingitar, men har vært veldig fornøyd med min.

Jeg stemte H`en ned til A, og det funker veldig bra!

"Jeg ser på 7-strenger som et virkemiddel man skal bruke i enkelt-låter for å gjøre det ekstra uttrykksfult .. for den Hen har en stor effekt om man ikke bruker det så ofte... " Denne påstanden er bare tull å komme med. En syvstrenger har akkurat det samme som en vanlig 6`er. Men bare med en ekstra. Når man kommer inn i systemet og blir vant med det, kan man fint klare å spille og få det til å høres ut som en seksstrenger. Ikke noe problem.

Skulle jeg hatt en syvstrenger, ville jeg gått etter Ibanez eller ESP. Ikke gi under 10k. Bruktmarkedet for syvstrengere er ganske greit nå tror jeg, ettersom det har vært på markedet ei stund.

ja.. tror det var det meste jeg hadde å si om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.