Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar og shit!


Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syntes det virker som flere her er veldig trangsynte..

"Jeg ser ikke vitsen med å bare spille på en 7-strenger" - Hva i all verden skal det bety? Alt du kan spille på en 6-strenger kan du også spille på en 7-strenger..

Jeg ser ikke vitsen med å spille på bare 6-strengere, det ville vært litt relevant, siden det faktisk er da du har begrensninger som du ikke har på 7-strengere.. Og at 7-strengere bare brukes av "nu-metal freaks" er latterlig sagt, siden den alltid har vært populær blant gode, varierte solister, og også jazz-gitarister..

For guds skyld, det handler jo om å få flere muligheter! Mulig at akkurat du (ingen spesielle) klarer deg med kun 6 strenger, mens andre vil ha mer.. hvis du klarer å utnytte den ekstra strengen bra er det jo ingenting negativt i å ha den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ting som kan være kult med 7-strenger . Men å ha det som Main-gitar er ikke helt det store valget , for da blir du begrenset ofte . Og du ender som regel alltid med å ha en dyp dyp H i riffa dine . Dette gjør alt litt for heavy og du blir litt monoton og kjedelig tror jeg .. (jeg bruker en setning en annen skrev og setter den inn i en ny sammenheng) Se på Korn .. det er jo røtent ..

"min gode venn" Vai bruker jo noe sjustrenger ( han som introduserte det for Ibanez skal historiene ha det til) .han var fiksert på tallet 7 når han var rundt 25 og fikk dermed ideen . hehehe..

Og noen oppå her sa : korn gitarene er upersonlige . samtlige Ibanez-gitarer er upersonlige . Det er BARE maskingitarer .... ekle halser har dem også .. Gi meg en Wolfgang Special (usa) anytime ...

Js : De er helt greie , men litt ekle å spille på og har ekkel hals . De er ikke så veldig lettspilte heller .. min er mye lettere å spille på .... den har bedre hals også ...

Jeg sier : Ikke gå til Ibanez , det er ikke så veldig gode gitarer igrunn ... Hvis du ikke vil bli maskin-gitarist da :P hehe ....

det var mine tanker .... (og ja , jeg er fan av parenteser)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja , som jeg sa . så er ikke 7 strenger så lurt å ha som main ... er kjekt å ha en 6strenger i tillleg... bare for å holde det for seg lissom ..

Jeg ser på det sånn at 7strenger er ikke noe du skal ha i alle låtene dine . men som et virke middel i noen få....

Det er nå mitt syn....

-nilsefix-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igrunn enig der, fks John Petrucci bruker ikke det så ofte, men innimellom, har egentlig slått far meg tanken om 7-strenger, prøvde en Lag Gitar, og en Ibanez gitar, og jeg må innrømme at Lag`en var bedre og spille på, satser heller på Lag nå trur jeg, er litt mer personlig også, HåndLaget er dem også!!!

Men tak for tipset..

Forresten:Noen her som har prøvd og lære seg Dream theater-Metropolis pt.1 på gitar??

Er det vrient????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitarer som ikke er custom lagde er vel forsåvidt "upersonlige".. Altså, så å si alle gitarer i en gitarbutikk.. Men det som er med ibanez er at det er relativt rævva kvalitetskontroll, slik at en ibanez kan være svinbra, mens en annen av samme modell ikke duger til noe..

Hvis du tar deg tid å prøver litt, er du nesten garantert å finne en god ibanez.. Men såklart, hvis du personlig ikke liker ibanez er det døfødt å prøve å finne en du liker..'

mitt poeng er at ibanez lager endel gode gitarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.