Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar og shit!


Anbefalte innlegg

Halla Folkens...

Har bestemt meg får og kjøpe meg ny gitar etterhvert, men jeg vurderer og kjøpe 7 strenger, har hørt blandt annet dream theater har spilt endel fete ting med det, så jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med og spille på 7 strenger, om det er veldig "rart" og spille på lissom...

en ibanez fra 10000 og oppover er vel greie gitarer??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

7 streger er tøft...har spilt på det....men jeg hadde ingen 6 strenger som var god å spille på (bare en gammel en som pappa har)...jeg kjøpte meg en ibanez rg620 kostet 10 000...den er den beste gitaren jeg noen gang har spilt på......kjøpte den på riff i oslo ...de hjalp meg skikkelig (bra butikk)

rg serien er fin ellers har du jo mange andre greie ibanezer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde noen av de Ibanez-greiene, fett nok til heavy og litt tyngre rock, men ikke noe særlig bra til andre ting. Ellers er det like ille å spille på som en 5-strengs bass er i forhold til en med fire, ikke noe problem, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke helt vitsen med en 7-strengs, så lenge du ikke er en nu-metal freak da..i såfall suger du 8)

Neida..men jeg syns du burde sjekke ut en 6-strengs Jackson Sl3. Den har lignende form som en RG, men har gjennomgående hals istedet for bolt-on. Pups'ene er toppers: Seymour Duncan Distortion humbucker, SD Hot Rails, og SD Cool Rails!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipsa!

Bra mann du har på bildet ditt forresten Anders... :)

John Petrucci rocker!

jepp...vet det....

Hvis noen har hørt Dream theater - a change of season...

der spiller Petrucci på sju strenger....tøft....men det er ganske begrenset........jeg ser ikke vitsen med å bare spille på en 7 strenger...(KORN)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefalle deg en 7-string. Har en ibanez 7 strenger selv. Den er helt kanon. Ikke hør på alle andre, at det bare er nu-metal. Det gir det nye muligheter. Se på Korn og Steve Vai.

Skal du 7 - strenger kjøp Ibanez. De vet hva de holder på med. De fleste andre jeg har prøvd har ikke oppnåd Ibanez mål med 7 strenger. Men det kan jo hende det er andre.. men Ibanez har kapret mitt hjerte

mvh Kentucky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.