Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modifisering av en gammel fiende.


Anbefalte innlegg

  • 3 years later...

Det trikset med magnet er vel ikke helt heldig mht hysteresekurver i alnicoene...

Ingen fare. Flux- kapasitatoren sto påskrudd rett utenfor bildet.

Spøk til side-

Rent bortsett fra at man her ser at jeg har lagt magneten på en pickup for å få tatt bilde, mener du at en lett "veiving" med en relativt svak magnet i noen cm fra pickupen vil påvirke den i en grad som er noe å snakke om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare. Flux- kapasitatoren sto påskrudd rett utenfor bildet.

Spøk til side-

Rent bortsett fra at man her ser at jeg har lagt magneten på en pickup for å få tatt bilde, mener du at en lett "veiving" med en relativt svak magnet i noen cm fra pickupen vil påvirke den i en grad som er noe å snakke JA!

Alnicoene er veldig lettpåvirkelig.

Og hva er det egentlig du mener man måler? Spolen skal da ikke endre resistans bare du legger en magnet oppå.

For å identifisere både pickup og fase så pleier jeg å bruke slike gammeldagse analoge mulitimeter, som har nål som beveger seg.

Den nåla vil bevege seg dersom man fører jern (f.eks. skrujern) mot og fra pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok gjort det samme, bare at jeg har brukt en magnet. Hvis man som på bildet legger fra seg gjenstanden, vil jo ikke motstanden endre seg. Motstanden vil jo endre seg, uansett om man bruker et analogt eller digitalt multimeter. Her er man jo ikke ute etter noen verdi i noen retning, men en endring i verdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok gjort det samme, bare at jeg har brukt en magnet. Hvis man som på bildet legger fra seg gjenstanden, vil jo ikke motstanden endre seg. Motstanden vil jo endre seg, uansett om man bruker et analogt eller digitalt multimeter. Her er man jo ikke ute etter noen verdi i noen retning, men en endring i verdien.

Dersom to pickuper gir ulikt utslag ved samme type påvirkning er de ute av fase med hverandre.

Kjekt å vite sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.