Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Es-325


Jetrotuhl

Anbefalte innlegg

Tjo bing!

Har akkurat fått tak i et fint eksemplar av en 1972 Gibson ES-325 walnut finish fra over there. Fikk den til en forholdsvis grei pris pga. orginal mini humbuckerne var byttet til en seymour duncan variant på 70`tallet (ifølge forrige eier).

Noen som har noen formening om hvor jeg kan få tak i lignende, eller kanskje til og med originale mini humbuckere til denne gitaren? Vil ha den så original som den kan bli. Har sjekket litt på nettet, men finner bare til storebroren (Es-335). Kan det være at de har brukt samme pickupsene til disse gitarene? Altså 325/335 ?

Eventuelt noen som vil anbefale alternative pickups til gitaren?

På forhånd takk!

(disse er forøvrig ikke original pickupene til -72 modellen, den har "Gibson" trykt på humbuckerne.)

40U-3494_front-detail.jpg40U-3494_front.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo bing!

Har akkurat fått tak i et fint eksemplar av en 1972 Gibson ES-325 walnut finish fra over there. Fikk den til en forholdsvis grei pris pga. orginal mini humbuckerne var byttet til en seymour duncan variant på 70`tallet (ifølge forrige eier).

Noen som har noen formening om hvor jeg kan få tak i lignende, eller kanskje til og med originale mini humbuckere til denne gitaren? Vil ha den så original som den kan bli. Har sjekket litt på nettet, men finner bare til storebroren (Es-335). Kan det være at de har brukt samme pickupsene til disse gitarene? Altså 325/335 ?

Eventuelt noen som vil anbefale alternative pickups til gitaren?

På forhånd takk!

(disse er forøvrig ikke original pickupene til -72 modellen, den har "Gibson" trykt på humbuckerne.)

Tøff gitar dette !

ES-335 har vel "full size" pickups den ?

I følge wikipedia (http://en.wikipedia....i/Gibson_ES-325) er pickupene på 325'en 'similar to those used on the Gibson Firebird' ...

Alternative pickups ja ... vel vel ... Lollar ? :-)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff gitar dette ! ES-335 har vel "full size" pickups den ? I følge wikipedia (http://en.wikipedia....i/Gibson_ES-325) er pickupene på 325'en 'similar to those used on the Gibson Firebird' ... Alternative pickups ja ... vel vel ... Lollar ? :-)

Har ikke hørt om lollar før nå jeg, hvordan passer for eksempel disse til es-325`n?

http://www.lollarguitars.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=LGP&Product_Code=500&Category_Code=humbucker-pickups#mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være klar over at "firebird minihumbuckere" og minihimbuckerne som ble brukt i f.eks. Les Paul DeLuxe er to litt forskjellige konstruksjoner. Som det kan se ut, ble ES 325 levert med firebird- type minibuckere. Jeg har ikke googlet veldig hardt, men det som er litt vrient å finne ut, er om det faktisk er firebird pickups med Gibson-logo trykket på coverene, eller rett og slett standard Gibson minihumbuckere uten justerbare poler.

Gibson minihumbuckere er ikke veldig vanskelig å få tak i, men originale pickuper til ES 325 kan se ut som en større utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes P-90 låter flott i ES-type gitarer.

Kanskje det er noe å sjekke ut?

Det er vel også egentlig en ganske dårlig ide hvis målet er at gitaren skal være så original som mulig? Bortsett fra det, er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.