Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av rørcombo


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har solgt mitt Marshall stack og er i søk etter en combo. Jeg eg er ute etter en combo i prisklassen rundt 7000,-

Jeg har sett litt på Vox AC30 og vurderer den, men vil se meg litt rundt og få litt forslag.

Hvilken Fender comboer vil dere anbefale?

Jeg vil mest sannsylig bruke clean kanalen mest siden jeg skal bruke pedalbrett, så jeg er ute etter en rør combo som tar pedaler bra.

Jeg er åpen for å kjøpe brukt også.

TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp Fender hot rod deluxe 3. Den er 40watt med ett 12" element. Bra cleanlyd, lett å bruke EQ'en og har mekanisk klang (spring reverb)

Den koster 7 høvdinger

Drivekanalen passer til det meste, men ikke metal.

Den tar pedaler kjempebra!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er det på'n igjen...

Driven til disse små Fenderne suger,...... De knekker også for fort opp hvis du bruker mye clean. Kan ikke sammenlignes med en Vox AC30, bortsett fra at den er mye lettere å bære.

Som sagt, bruk litt tid på tilsvarende tråder som ligger klare med masse info...

Happy reading :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se gjennom det som er å se av videoer på proguitarshop's youtubekanal. Masse bra å hente! Jeg har prøvd mange fendere og vox, og har AC30 selv. Nydelig clean som lite slår. Men en fender supersonic låter også sinnsyykt bra, og den er vel å få til 7k brukt? Hotrod serien slår Heller ikke feil, meget allsidige forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Twin Reverb kanskje er den ampen som spiller høyest rent kan vi være enige i.

Om det er den som har den fineste cleanlyden er jeg derimot ikke helt sikker på om jeg er enig i,

What he said.

Jeg syns en twin reverb har altfor mye clean headroom (det er jo bare det den har) til at det er mulig å få cleanlyd med "heng" (ev. "omph" eller hvilke lydillustrerende ord man velger å bruke). For meg er god cleanlyd en amp som jobber tett opp mot break up, uten at den brekker ordentlig opp om man drar til. Eksempelvis en bassman eller super reverb ?altså Fender-amp på 40-50 w) og strat/tele med "normale" single coils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Twin Reverb kanskje er den ampen som spiller høyest rent kan vi være enige i.

Om det er den som har den fineste cleanlyden er jeg derimot ikke helt sikker på om jeg er enig i,

Jeg er enig med den. Den spiller utrolig clean, men thats it.. For min del, så gløder ikke ampen av godlyd. Smak og behag, men jeg syns den låter en smule tamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.