Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk igjen:)


gage1103

Anbefalte innlegg

Hmmm ... 'if it's too good to be true it probably is' ... Men man vet jo aldrig ! :-)

Ellers kan du jo "slå på stortromma" og kjøpe deg en National ! ;) Helst en fra før krigen da ! Anbefales ! :-)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ... 'if it's too good to be true it probably is' ... Men man vet jo aldrig ! :-)

Ellers kan du jo "slå på stortromma" og kjøpe deg en National ! ;) Helst en fra før krigen da ! Anbefales ! :-)

hadde vært en drøm i oppfyllelse isåfall. har også tenkt på en Gibson Hound Dog da jeg så at de billigste av disse lå på en 6 tusen tror jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha sett Hound Dog'en til rundt fire tusen. Har klimpret litt på en som stod på Myhrbraaten Musikk i Oslo.

Regal har jo også et fint utvalg av ikke så altfor dyre resonatorgitarer. Har dog ikke prøvd noen.

Angående Supremen så har jeg prøvd en slik en og ble ikke overivrig etter å skaffe meg en. Virker litt shabby. Nå hadde den jeg prøvde riktignok altfor tynne strenger, både for min smak og hvordan en resonatorgitar bør strenges opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært å prøvd Supremen igår. helt okey men ikkeno gasing for min del. vil heller vente litt lenger å gå for en gibson eller tilsvarende kvalitetsmessig.

Og en Dobro må jo ha Dobro strenger ikkno pinglete 12-54 heri gårn nei. 16-56 minimum:)

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært å prøvd Supremen igår. helt okey men ikkeno gasing for min del. vil heller vente litt lenger å gå for en gibson eller tilsvarende kvalitetsmessig.

Og en Dobro må jo ha Dobro strenger ikkno pinglete 12-54 heri gårn nei. 16-56 minimum:)

Heisann,

Har sjøl en Gibson Hound Dog (Deluxe) med rund hals, og kan trygt anbefale denne. Kanskje ikke like tøff som en full metall kropp, men gir et åpent & nøytralt lydbilde. Har satt opp min med d'Addario medium 13-56 strenger, og som regel er den stemt i åpen D.

Konen har en passiv fishman pick-up, som gir et veldig svakt signal (eneste ulempen med denne). Du trenger en støysvak preamp for å bruke dette til noe fornuftig.

Mener jeg fikk tak i denne hos Riff i Trheim og for langt mindre enn 6 laken (men det er ei god stund siden)

___________

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.