Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Fender Bassman.


Kossoff

Anbefalte innlegg

Jeg testet en tidl. Silver face modell. Jeg er også veldig klar over at JTM45 eksisterer og har lenge også ønsket meg en slik. Men jeg liker at det er litt mer clean headroom i en bassman. Men alternativer er det jeg leter etter. Prisen på en original bassman er litt over mitt budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en 59' Bassman LTD (RI) har bytta ut de to nederste elementene med Celestion G10 Vintage.

Det låter veldig bra i mine ører. Jeg patcher normal 2 til bright 1 og mixer de to "kanalene"

Den spiser pedaler til frokost, særlig etter at jeg bytta de to nederste elementene, de øverste er Jensen P-10R.

4x10 låter tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Bassman er fine saker. Jeg vet ikke hva slags budsjett du opererer med, eller hvilken type bassman som har overbevist deg. Men du kan jo se litt på priser og alternativer hos denne karen http://littledawgamps.com/. Han har bygget en 5f6a bassman (59 tweed) til meg og den leverer clean og OD i lange baner i tillegg til at den spiser pedaler dagen lang hvis du ønsker det. Ulempene finnes. Den er grasalt tung!! Jeg kjører kombiløsning, men vurderer sterkt å få putta chassiset i eget kabinett. Dessuten spiller den altfor høyt. Jeg har et dempeledd og det hender jeg kobler ut to av høytalerene også. Hvis det er interessant så skriv en mail til Jim eller ta en telefon. Han er hyggelig, digger ampprat og er løsningsorientert. Tror også han har jobbet med en slags "minibassman" i det siste.

edit: skrivefeil

Endret av Ptr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.