Web Analytics
Jump to content

Støy i Mackie HD1221

stromstans

Recommended Posts

Jeg kjøpte to stk Mackie HD1221 sist uke og begge to låter som det her (ikke min video):

Den lyden er helt uavhengig av volumet. Synes det er litt rart om begge to er defekte, men det kan da virkelig ikke være meningen at de skal være slik?

Vår PA har også litt whitenoise i seg. Står høyttalerene på full guffe bak? Har du koblet i noe på inngangen? Står det noen effekter på?

Våre er også slik uavhengige av volumet, men hvis man justerer ned volumet bakpå høyttaleren så forsvinner det.

(Uavhengig av volum så tenkte jeg på at man justerer på mixeren)

Edited by oystein1988

Det høres ut som svitsjefrekvensen til forsterkeren. Denne er klasse D, og det betyr at den driver og slår seg av og på et høyt antall ganger i sekundet. Frekvensen den bruker når den slår seg av og på kan være innenfor hørbare frekvenser, eller den kan være høyere, men aliasing gjør at den blir hørbar.

Pipingen er altså "by design", slik det høres ut på klippet.

Det er vel heller ikke noe stort problem når PA-kassene er i bruk? Hvordan bruker du kassene som gjør at du plages av dette?

Ps, dette er ikke white noise, men piping på en bestemt frekvens.

Det der er en klar garantisak, så at de fikser det skulle bare mangle!

Min lager ikke en antydning til lyd, helt stille når den står på med volum kl 12.

Fyren i butikken mente at dette er innenfor hva folk flest godtar, men det er godt å høre at jeg ikke bare er urimelig kravstor. :)

Hva man godtar er en ting (folk godtar de rareste ting), men en feil er en feil. Jeg vil ikke kalle meg urimelig, men jeg forventer at produktet jeg kjøper funker som det skal, og ikke låter som tinitus. ;) Den lyden der ville drevet meg gal svært fort.

Edited by frygisk

• 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.