Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy i Mackie HD1221


stromstans

Anbefalte innlegg

Vår PA har også litt whitenoise i seg. Står høyttalerene på full guffe bak? Har du koblet i noe på inngangen? Står det noen effekter på?

Våre er også slik uavhengige av volumet, men hvis man justerer ned volumet bakpå høyttaleren så forsvinner det.

(Uavhengig av volum så tenkte jeg på at man justerer på mixeren)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som svitsjefrekvensen til forsterkeren. Denne er klasse D, og det betyr at den driver og slår seg av og på et høyt antall ganger i sekundet. Frekvensen den bruker når den slår seg av og på kan være innenfor hørbare frekvenser, eller den kan være høyere, men aliasing gjør at den blir hørbar.

Pipingen er altså "by design", slik det høres ut på klippet.

Det er vel heller ikke noe stort problem når PA-kassene er i bruk? Hvordan bruker du kassene som gjør at du plages av dette?

Ps, dette er ikke white noise, men piping på en bestemt frekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en klar garantisak, så at de fikser det skulle bare mangle!

Min lager ikke en antydning til lyd, helt stille når den står på med volum kl 12.

Fyren i butikken mente at dette er innenfor hva folk flest godtar, men det er godt å høre at jeg ikke bare er urimelig kravstor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man godtar er en ting (folk godtar de rareste ting), men en feil er en feil. Jeg vil ikke kalle meg urimelig, men jeg forventer at produktet jeg kjøper funker som det skal, og ikke låter som tinitus. ;) Den lyden der ville drevet meg gal svært fort.

Endret av frygisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.