Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbucker i bridge på strat, hvilken?


Ibanez Prestige

Anbefalte innlegg

Bare Knuckle Crawler

Denne låter nesten som en genuin singlecoil om du slenger inn en on-on DPDT bryter for splitting.

I denne videoen kjører jeg på kun med Crawleren. Fantastisk humbucker!

Dette låter veldig bra! Omtrent noe slikt jeg er ute etter.

Jeg har både Tyler California Special og Suhr SSH som du nevner i forskjellige gitarer.

Begge er knallpickuper, resultatet ditt er avhengig av hvordan gitaren du skal putte de i låter...Ingen pickuper er magiske, låter gitaren dårlig hjelper det ikke med bra pickuper.

Du sier jo ikke noe om det som er viktig her.. Hva slags treverk er det i stratten din? type bridge?

Låter den bright med mye topp? Lite mellomtone(scooped)? Osv..

En pickup må komplementere gitaren og passe til den.

Gitaren er bygget på standard Fender Am. deler med kropp og hals fra WD Music. Lønnehals, kroppen vet jeg ikke, muligens ask?. Den låter ganske bright til tross for pickups som er mid-scooped. Bridge er standard Fender Am. tremolo (http://images.thoman...prod/168188.jpg) satt opp flytende.

Har 2 stk Suhr ML standards og en Suhr SSV i den ene gitaren min. Fin kombinasjon! SSV er ikke alt for hot, men har en liten volumboost. Den har heller ikke for mye topp, noe jeg setter pris på. Digger den :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette høres ut som det jeg er ute etter. Skal sjekke ut youtube. Takk for tips! :)

Endret av Ibanez Prestige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har tonekontroll på bridgepickupen, ville jeg begynt med det. Det løser alle "skjærende" problemer for meg.

Ellers kan du sjekke ut en tele-pup. Har det i Tyler'n min. Slik som jeg ser det er det bare fordeler med det: Mer trøkk, litt mer beef og sist men ikke minst låter fortsatt som en strat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte selv inn en 57 pickup i en delestrat, og uten hverken volum eller tonekontroller, kun av/på bryter.

Synes det låter veldig bra, selv om den sitter i en temmelig kjip gitar.

Noe som var ganske interessant er at jeg merket en ganske markant forskjell på fylden i lyden med at festeskruene til pickupen som var litt for lange ble 'klemt' ned i kroppen når plekterplaten ble skrudd fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.