Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HJELP! Clicktrack med effekter live. What to do?


TurnTheTables

Anbefalte innlegg

Vi har laget clictrack med effekter og melodideler på hver sin side. Vi vil ha clicket på venstre side og effektene som går ut i PA'n på høyre. Vi vil at clictracket skal gå til trommisen i Mono og det samme med effektene som går ut i PA'n.

Dvs.:

Left: Mono Clictrack til trommis

Right: Mono effekter og melodier ut i PA'n

Vi bruker itunes, men hva trenger vi av utstyr?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt dette inn på to monostriper på PA, og tappet signalet med clicktrack til trommis via insert/line, ev. via en hodetelefonforsterker, gammel tapedeck, preamp der jeg kortslutter kanalene eller noe annet som kan funke som en preamp, og mikset den andre stripen som normalt.

Har du et headset med mono/stereobryter, fikser jo det lyd i begge klokkene, det også. Mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du mener output. Et lydkort med en stereo output vil funke.

Ett stereosignal er lik to monosignaler. Husk at du må inn med en eller annen liten forsterker på signalet som skal til headset. Samtidig må du også inn med noe som kan spille clicktracket over i begge klokkene til trommsien, hvis du ikke har tilgang til klokker som kan kobles om til mono. En bitteliten mikser hadde vært glimrende til dette, men det er mye som kan brukes hvis man improviserer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi fant ut at vi bare plugger i iPhonen eller PCn og spiller av clicktracket hvor klikket er på den ene siden og effektene på andre siden, så putter vi det i 2 DI-bokser på scenen, så panner lydmannen det ut slik at det blir mono-effekter ut og mono-click til trommisen. Funker vell det?

Jeg regner med at du mener output. Et lydkort med en stereo output vil funke.

Ett stereosignal er lik to monosignaler. Husk at du må inn med en eller annen liten forsterker på signalet som skal til headset. Samtidig må du også inn med noe som kan spille clicktracket over i begge klokkene til trommsien, hvis du ikke har tilgang til klokker som kan kobles om til mono. En bitteliten mikser hadde vært glimrende til dette, men det er mye som kan brukes hvis man improviserer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.