Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Med tanke på hvor mye penger som blir lagt i effekter, instrument og forsterkere, så er det en liten sum å betale 2.000,- for god beskyttelse av ørene. Det vil koste mye mer dersom hørselen går ad dundas. :) Er du aktiv med musikken, og liker det du holder på med - skaff formstøpte plugger. De billige proppene demper ujevnt og gir ikke den samme opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker alpine. Det er ikke optimalt, men jeg har mine grunner.

- Jeg mister ting, jeg vil ikke miste en propp til 2 laken.

- Man kan alltids skru lyd før man setter i propper.

- Lærer du deg låten godt nok, trenger man ikke all vokal.

- Lydmannen min skrur gitarlyden min som han vil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alpine. Det er ikke optimalt, men jeg har mine grunner.

- Jeg mister ting, jeg vil ikke miste en propp til 2 laken.

- Man kan alltids skru lyd før man setter i propper.

- Lærer du deg låten godt nok, trenger man ikke all vokal.

- Lydmannen min skrur gitarlyden min som han vil uansett.

Gode grunner, og det viktigste er jo selvfølgelig at ørene beskyttes. :) Dersom du selv er på konsert vil du kanskje få en annen opplevelse med bedre propper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis til nærmeste øre/nese/hals-avdeling og skaff deg formstøpte først som sist (dette anbefaler jeg alle og enhver. Man trenger ikke være proff for å koste på seg 1500,- for god hørsel resten av livet). Verdt hver eneste krone (forutsatt at man klarer å ta var på de).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva blir gleden av et gitar anlegg til 20,000,- hørt igjennom et par ørepropper for maskinkjørere og verksteds arbeidere. Da kan du like godt kjøper gitarutstyret på Europris også.

http://www.hobbex.se...t-akustica.html - da kan man bruke skumpropper... Og arbeidshansker, for disse greiene her ofte stygge skjegg...

En ting... Får man ikke ørepropper med innbygget monitor også? Altså at man stenger ute det meste og bare hører monitorlyden i proppene?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte to par ER-20 etymotic hi-fi (kr 200,- pr. par) på Hørsel i Sentrum og de fungerer godt inntil jeg får meg formstøpte. Vi spiller altfor høyt på øvinger og jeg prøver å overtale resten av gutta til å skaffe seg de samme. På konserter hvor lyden er usaklig høy blir det faktisk bedre lyd med propper enn uten. Det samme gjelder på noen kinoer, spesielt Ringen kino hvor de kjører opp lyden til det vrenger i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hobbex.se...t-akustica.html - da kan man bruke skumpropper... Og arbeidshansker, for disse greiene her ofte stygge skjegg...

En ting... Får man ikke ørepropper med innbygget monitor også? Altså at man stenger ute det meste og bare hører monitorlyden i proppene?

Ha.ha.

Joda, hos Lilleby audio har de også in-ear propper. Ser at mange proffe bruker disse.

Vokalista i bandet våres bruker hodetlf. m. demping. Funker bra, men vi må rigge opp en stereomikk og en liten forsterker bare for henne :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips, kjøpte et par propper med tre forskjellige filtre hos 4Sound for 300kr i dag. Skal prøves på øving i morra, men de er behagelige å ha i og ser ut til å være ganske gode.

Greit om man trenger noe midlertidig frem mot noe litt mer ordentlig. :)

EDIT: De heter MusicSafePro fra Alpine Hearing Protection.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpine er helt ok, men kan ikke måle seg mot formstøpte.

Såklart ikke. Det er en grunn til at jeg nevnte det som et alternativ frem til man skaffer seg formstøpte. :)

Har Alpine, synes de er helt crap. Fjerner all diskant, kan like gjerne bruke dasspapir... Ingen merkbar forskjell på de tre filterne heller :P

Hehe, kan isåfall forklare prisen. Vi får se åssen de er i praksis. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.