Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fuzz på singlecoils?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Synes fuzz generelt funker mye bedre med singlecoils enn humbuckere jeg.

Sjarmen med fuzz er jo hvordan det svarer ved bruk av volumpot :)

Om du skal bruke den på et allerede vrengt signal er det vel unødvendig å si at du burde gå for en nokså snill en, da det fort blir for mye av det gode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulltone '70 kanskje? Fuzzface aktig pedal med silicon transistorer og mids kontroll. Låter meget bra på strat. Ellers så kan jo Fulltone catalyst være et alternativ. Ikke en dedikert fuzzpedal da, men en mer all rounder som kan brukes både som boost og fuzz/ distortion. Allsidig sak!

Edit: skriveleif...

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg Cornish er tingen.

Men hva slags fuzz lyd er det du tenker på. En fuzzface er ganske picky på hva som står foran, men samtidig er det hele poenget. For å kunne kontrollere fuzzen med volumpoten på gitaren må signaler gå ubøffra fra gitar til fuzzen.

Men det er mange andre fuzzkretser som ikke er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at Eric Johnson har veldig fin fuzzlyd (og lyd forøvrig). Så vidt jeg vet er jo han en hund etter fuzzface?

Det med hva som står framfor kan egentlig sløyfes, da jeg ikke bruker andre vrengpedaler, wah eller noe. Men jeg ønsker jo en pedal som kan stå med strømforsyning og ikke er veldig sur på været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du mye utendørs festivaler?

Det er litt sånn take your pick ass. Det er mange rimelige som låter helt ok og $600 Berkos Germanium Experience som er umulig å få tak i og som visstnok er da shit. Nå har vel EJ sin egen sig. fuzz og det er vel ikke et helt på bærtur sted å starte hvis det er en lyd du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg gitarhuset.no ble Fulltone `70 laget som en klon av nettopp Eric Johnson sin blå vintage fuzzface... Kan brukes både på 9 og 12V adapter.

Men er det ikke helst germaniumtransistorer som er temperaturavhengige?

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilken amp brukte du og hvordan var den stilt. Tam er ikke et ord jeg vanlighvis forbinder med fuzzface, men det kommer helt an på oppsettet.

'68 Plexi'n til GPM er vel tilnærmet perfect utgangspunkt for The Fuzzzzz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.