Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY - Pedaltråden.


Anbefalte innlegg

Har er min nyeste. Videon viser volumekontroll men

kan egentlig brukes på hva som helst. Kan bygges inn i litt større pedaler også.

Jeg bruker den mest som gainkontroll.

Hastighet og vinkel programeres lett. Festes med hjelp av

dobbeltsidig tape. En LED blinker mens potten beveger seg og lyser på fult

når det er fremme i ønskede maks posisjon.

LED slår seg av når det vender tilbake i opprinnelig posisjon.

Må nok lage en bedre demo.

http://youtu.be/yxiDniBHDig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jo men nei. Ingenting er likt de har også forskjellig hfe i forhold til hverandre, noen steder tilbyr matchede transistorer.

Jeg tror greia er at tayda kjøper billig rett fra fabrikk og noe av det har ikke blitt skikkelig kvalitetskontrollert først

Jeg anbefaler og bestille 2-3 ekstra hvertfall og hive i en socket så hører du hva som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Loddet ferdig min Musikding "The Factory" (Fuzz factory klone), men et eller annet er feil... Får bare noen skrapete fuzzlyder (eller ikke lyd i det hele tatt) uansett hva jeg skrur på. True bypass funker bra da (og lysdioden). Det er jo noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loddet ferdig min Musikding "The Factory" (Fuzz factory klone), men et eller annet er feil... Får bare noen skrapete fuzzlyder (eller ikke lyd i det hele tatt) uansett hva jeg skrur på. True bypass funker bra da (og lysdioden). Det er jo noe...

Har du noen close ups som viser kretskort og andre ledninger/koplinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et voltmeter kan du poste målingene på transistorene her. Gå over alt av kabler il potter og brytere en gang til, og se at transistorene står i riktig vei. Hvis alt dette er rett har du antakelig et dårlig loddet punkt, eller en liten tråd med loddetinn som skaper kortslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.