Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY - Pedaltråden.


Anbefalte innlegg

Litt sent svar, men The Plus er absolutt et fint sett å begynne med. Liten og enkel krets.

Ellers kan du også bestille deg et par av de små boosterene de har på musikding i samme slengen ;) Er vell snakk om 5-7 kompinenter per krets.

Jeg får se hvor langt pengene strekker til. Ymse instrumentkjøp har lagt en viss ramme på hvor mye jeg har å leke med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar, men The Plus er absolutt et fint sett å begynne med. Liten og enkel krets.

Ellers kan du også bestille deg et par av de små boosterene de har på musikding i samme slengen ;) Er vell snakk om 5-7 kompinenter per krets.

Andreas: Hvilke dioder brukte du til klonen? Vurderer å bygge en selv, nå som jeg begynner å få litt tid til overs :)

Hey!

Har prøvd litt forskjellige GE dioder men ble aldri helt tilfreds med lyden. Så nå bruker jeg den med en bryter for å kople mellom 5mm Røde LED og BAT41 schottky dioder (de har også forholdsvis lav Vf) sammen med de andre 1n4001.

Klippinga på LED er mer distortion aktig på high gain shit. Men ser nå at den funker best med BAT41 og som en liten overdrive, boost pusher inn til VOX'en..

Det finnes utallige mods til denne saken, men å eksperimentere med forskjellige dioder er jo en enkel og forholdsvis effektiv sak. Se hva du selv liker er vel egentlig mitt råd... :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

DOD 250

Mangler IC!!! Se under kjøp&salg om du har en tl071 eller noe i 741 serien til overs...

Anywho. 77' grey version, skal få tak i en ordentlig chip etterhvert. Prøvde å gi den en slags sunburst effekt ved hjelp av et A4 ark og spraylakk :D

1270202.jpeg1270203.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. 741 har ekstremt elendige spesifikasjoner på papiret. Det er en gammel opamp, og det er blitt slik at man ikke lenger klarer å produsere så unøyaktige ICer som den gamle spekken dikterer. Moderne 741 er rett og slett temmelig gode, sammenlignet med spesifikasjonsavvikene som beskrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba. Jeg har laget en selv også, den låter fint!

Hvor kjøpte du mn3005 chippene? Jeg fikk rak i noen hos dalbani.co.uk og har noen på vei fra polida.

Det er flust med re-labeled 3008 og ikke vikende fakes i omløp.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.