Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY - Pedaltråden.


Anbefalte innlegg

Fulltone wah, måtte bytte pot og lakkerte likegreit hele driten. Min første swirl!

Mens jeg hadde den oppe for inspeksjon lagde jeg en tegning på kretsen, gjett hva. Den er klin identisk med en VOX V847. Kun noen små modifikasjoner, uansett ikke verdt 1500 ekstra for komponenter til 20kr.

Byggekvaliteten på fulltone sine produkter er heller verdt de ekstra spenna

1244422.jpeg1244424.jpeg1244421.jpeg1244430.jpeg

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pedalene der er mye finere enn mine første :) haha, godt jeg er kvitt dem nå....

Swirlingen var ganske enkel! Lakkerte hele boksen hvit først og lot det tørke. Deretter helte jeg bare på feite dråper av hvit og svartmaling (brukte biltema sin emaljelakk for tre :P).

Så var det frem med tannpirkere og swirle, prøvde å være litt forsiktig slik at det skulle bli minst mulig grått.

Fulltone schematic:

1240976.jpeg

1k resistoren på emitteren på Q1 er 100ohm og ikke 1k.

Vox Schematic:

http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=617

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye lekkert, så jeg gjør en innsats for å trekke snittet litt ned ;-)

Bilde 1. Type "blekksprut i papp": Rangemaster, Fuzzface, Tonebender, Envelope Follower, dessuten et skrinlagt prosjekt med batteridrevne radiorør.

Bilde 2 og 3. Sovjet couture med sjatteringer i Lenin-grått, samt en fancy svart boks fra musikding. Flotte decals av første sortering maskeringstape. En Tubescreamer, Gritleizer og Green Ringer.

201289_P8095080s.JPG

201289_P8095081s.jpg

201289_P8095082s.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.