Web Analytics
Jump to content

NAD: Fender Blues Junior III limited edition

mrj

Recommended Posts

DSCN0169.JPG

Da ble det ny amp i anledning feriepengene! Blues junior med celestrion v30 høytaler.

Her er historien: Har lenge hatt en Fender superchamp XD som har spist rør som en pandabjørn. Så ble litt lei og trengte en ny hjemme/innspillings-amp som også kan funke i mindre konsertsammenhenger. Tok derfor turen til Imerslund/4sound med et budsjett på 5-6. Testa først en Fender pro junior. Den var alt for boksete og ikke så veldig dynamisk. så sto en billig rør-marshall av no slag for tur, likte heller ikke den. Men de hadde både 70- og 80-tallsvariantene i Marshall-jubileums-serien. Først JCM'en, den var veldig nasal, det er jo tross alt 10" høytalere på disse. 70-tallsvarianten låt derimot kuler og krutt, den var lenge under vurdering. Siden jeg spiller inn endel hjemme, er det nødvendig med ok clean på akseptabelt volumnivå. På min strat var den clean opp til ca 4 på volumkontrollen, og sprakk alldeles strålende opp over det. Veldig kult. Testa også Vibrochamp-clapton-signatur-modellen. Den låt også alldeles utmerket, med mye mer bunntrøkk enn 8" høytaler skulle tilsi. Kvalitet i alle ledd her, skulle bare mangle med en pris på ca 9. Det ble også litt dyrt for meg.

Prøvde så til slutt blues junioren og antok det ikke kom til å bli suksess, men syntes den låt veldig bra med straten. Mye snap i toppen, noe som jeg liker godt. den har også gain-vrider, noe Marshallen ikke har. Det sto uansett mellom blues junioren og 70-talls-marshallen. Siden jeg for det meste gjør rytmeting (er vel ikke så bra på soloting egentlig), ble det blues junioren, med mer topp og bunn, mens marshallen hadde mer trøkk i mid'en. Og mer fleksibilitet med gainen hjelper godt på i innspillingssammenheng. Fendern har også en "fat"-switch, som er en mid-booster så vidt jeg kan skjønne. Så da ble det Fender på meg. Fikk så vidt brukt den på en konsert der den måtte sloss med en JCM800 og en JCM900, det var ikke noe problem. Så da sitter jeg her og koser meg og speller :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.