Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: Fender Blues Junior III limited edition


mrj

Anbefalte innlegg

DSCN0169.JPG

Da ble det ny amp i anledning feriepengene! Blues junior med celestrion v30 høytaler.

Her er historien: Har lenge hatt en Fender superchamp XD som har spist rør som en pandabjørn. Så ble litt lei og trengte en ny hjemme/innspillings-amp som også kan funke i mindre konsertsammenhenger. Tok derfor turen til Imerslund/4sound med et budsjett på 5-6. Testa først en Fender pro junior. Den var alt for boksete og ikke så veldig dynamisk. så sto en billig rør-marshall av no slag for tur, likte heller ikke den. Men de hadde både 70- og 80-tallsvariantene i Marshall-jubileums-serien. Først JCM'en, den var veldig nasal, det er jo tross alt 10" høytalere på disse. 70-tallsvarianten låt derimot kuler og krutt, den var lenge under vurdering. Siden jeg spiller inn endel hjemme, er det nødvendig med ok clean på akseptabelt volumnivå. På min strat var den clean opp til ca 4 på volumkontrollen, og sprakk alldeles strålende opp over det. Veldig kult. Testa også Vibrochamp-clapton-signatur-modellen. Den låt også alldeles utmerket, med mye mer bunntrøkk enn 8" høytaler skulle tilsi. Kvalitet i alle ledd her, skulle bare mangle med en pris på ca 9. Det ble også litt dyrt for meg.

Prøvde så til slutt blues junioren og antok det ikke kom til å bli suksess, men syntes den låt veldig bra med straten. Mye snap i toppen, noe som jeg liker godt. den har også gain-vrider, noe Marshallen ikke har. Det sto uansett mellom blues junioren og 70-talls-marshallen. Siden jeg for det meste gjør rytmeting (er vel ikke så bra på soloting egentlig), ble det blues junioren, med mer topp og bunn, mens marshallen hadde mer trøkk i mid'en. Og mer fleksibilitet med gainen hjelper godt på i innspillingssammenheng. Fendern har også en "fat"-switch, som er en mid-booster så vidt jeg kan skjønne. Så da ble det Fender på meg. Fikk så vidt brukt den på en konsert der den måtte sloss med en JCM800 og en JCM900, det var ikke noe problem. Så da sitter jeg her og koser meg og speller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.