Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av Floyd Rose... Hvilken er best?


Tarzan

Anbefalte innlegg

Ja så var det på tide å bytte ut den gamle lisensierte Jackson (JT580LP) floyd`en, da den egentlig har vært grunnen til at gitaren ( en 2001 DK2) har støvet ned i noen år. Jeg har browsa litt rundt på nettet og valget var jo i utgangspunktet ganske enkelt.. En OFR! SEF.. Men så ser jeg også folk på nett anbefaler både schallers egen floyd, og ikke minst Gotoh`s lisens floyd som og er billigere en OFR..

Vil gjerne ha litt input vedr. erfaringer, likheter og ulikheter med disse :-) Rock on!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vær så snill å endre tittelen din til "Hvilken er best"? Jeg får vondt langt inn i ryggmargen.

Hilsen "norsklæreren".

Skal la det stå ut dagen ihvertfall, så du kan ha noe å irritere deg over! :P :P :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Suhr og Music Man bruker Gotoh sine Floyd Rose-broer såvidt jeg vet. Har ikke brukt noen av deres gitarer med FR, men regner med at det er kvalitet når disse to velger Gotoh, framfor de andre merkene på markedet!

Stemmer.. Er vel ganske sikker på at alle tre nevnte er av høy kvalitet, men lurer litt på forskjellen på dem. Men Gotoh`en er som sagt billigere og....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eagle er mesteren på Floyd kunnskap ja!

Men det er ikke så mye å lure på. Gotoh bygger den beste Floyd`n i dag.

Originale Floyder fra 80 tallet var bedre bygget enn de du får kjøpt nå.

Jeg har byttet ut flere av mine nyere med Gotoh Floyden.

Finner du en gammel org Floyd eller en Kahler Steeler kan du gå for de også.

John Suhr sluttet å bruke org Floyd fordi han måtte fikse så mange ting på de før han satte de på gitarene, nå shippes alle med Gotoh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.