Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utviklingen av Gitarnorge....


Tommern

Anbefalte innlegg

Jeg forlot det andre forumet ved å smelle igjen døra etter meg pga at jeg fikk slettet en tråd hvor jeg etterlyste info om akustiske Yamaha-gitarer. Den slags billigdrit ville de ha seg frabedt innlegg om der i gården. Det handler vel om folks holdninger, hvilket er helt annerledes her på GN. Det er derfor det er befriende hyggelig her. Ser ikke at det vil endre seg selv om vi får flere kategorier. Tvert i mot så kan folk da også være mer selektive, hvis de ønsker det.

dette er det eneste skikkelige gitarforumet i mine øyne...litt takhøyde er essensielt på slike forum som dette;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderering, modellering, bla bla bla...............

En hvis grad av ekstrem fundamentalisme vil nok alltid være representert på sånne nisjefora på nettet. Befriende hyggelig WTF? Hvor er Greener når jeg trenger'n? Hmmm, kanskje starte en tråd om om halstykkelse vs. lyd? Hvorfor alle gitarer med tynne halser låter dritt? Nå virker det jo som headstocken til Tyler begynner å bli akseptert her så vi får finne noe annet å analisere over..........

Jentegitarer kan dere diskutere på forumet til Marit Larsen.

Det er fredag for faen.......... KAFFE!

jentegitarer sa du noe sånt som dette da eller:P https://encrypted-tbn3.google.com/images?q=tbn:ANd9GcT2mHc0vw0B_3iAiOQ65Xroc9Zu5gMCeDlg4o2pE2RozVZ3MRk8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja ja, noen var da litt engasjert. Jeg har ikke veldig stor tru på pollers makt. Det koker jo ofte ned til eier og moderatorers kvalifiserte meninger, i noen grad basert på erfaringer, og / eller intensjoner med forumet. Men jeg har allikevl knalltru på at et forum som dette, som allerede har en betydelig mengde medlemmer, virkelig kunne besfestet seg som THE Guitar Forum, ved å la det utvikle seg som en overlegen kunnskapsbase for gitarinteresserte.

Men nå er det lørrakskvell, så da har vel noen og enhver parkert kaffen til fordel for andre væsker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siktet til Vintageguitar ja.

Og med all respekt, de har valgt å holde en profil som er litt "sær" i mine øyne, bl.a. fordi at de ikke vil ha alle oss litt mindre "kvalitetsbevisste" vasene rundt i rosehagen sin, og altså ikke bruke tid på instrumenter og utstyr de mener er av ringe kvalitet. Helt greit for meg, jeg gidder bare ikke være en del av det. Og spesielt ikke etter at jeg råka ut med en moderatoravgjørelse samt forumets eier.

Men bevares, misforstå meg rett. Det er mange hyggelige folk der, fikk mye fine tilbakemeldinger og svar på spørsmål der også, akkurat som her. Jeg tror vel kanskje at mange av VG-forumittene også er her på GN, og her er det jo plass til alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanka der litt før, men det forumet er jo rimelig dødt til tider. Og sånne holdninger som tommern skisserer er jo ikke akkurat veldig fruktbare. Har du noen direkte link til gjeldende tråd?

He he. Nei, de sletta jo tråden, det var jo derfor jeg blei forbanna, og foretok litt høytlesing av tekst for et par moderatorer :D Har jo lunta på innsida av og til jeg.

Men, jeg ble jo ønsket velkommen tilbake da, hvis jeg jeg hadde lyst. Og det har det jo hendt at jeg har hatt, for det henger jo mye kompetente og artige folk der. Men jeg tar altså ikke i noe som henger sammen med VG, period... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre en lang historie kort, ønsker jeg som moderator at vi lar temaet "Det andre forumet" ligge. Greit nok at man har diverse erfaringer og så videre, men vi på GN ønsker å ha et godt og fredelig samarbeid med andre fora, inkludert forumet til Vintagegitar.

Det at noen ønsker å tilby norske forbrukere andre instrumenter og forsterkere enn det man kan få ut over de få og store monopolistene vi handler fra i diverse musikkbutikker, er noe jeg setter pris på. Det at vedkommende gidder å opprettholde et forum, er en bonus, slik jeg ser det.

Mange brukere er registrert begge steder, og det er jo både flott og fint.

Innlegg som omhandler andre fora kan plutselig blomstre opp til noe det ikke fortjener, og det har ingen hensikt. Neste tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda.... Temaet var som nevnt i trådtittelen Utviklingen av Gitarnorge, og egentlig utledet av pollen om Akustisk. Men det ser jo ikke ut som at engasjementet er så stort, og da blir det vel fort til at ting bare forblir som de er, eller slik som eier og moderatorer finner det formålstjenelig :) Det var som nevnt innledningsvis bare en refleksjon rundt hvordan dette kunne vært utviklet videre.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps hvorfor kan ikke alle bare være venner? Og leke sammen uten å krangle hele tiden?

Blæh! Føkk that. På HRI har vi lang tradisjon for å diss'e The Gay Page. Livet blir så jævlig platt når alt skal være så politisk korrekt hele tiden. "Taking the piss" heter det på engelsk men desverre er det stort sett bare engelskmenn som takler å bli "erta" på den måten. Alle andre er jo så jævlig analt opptatt av alt de driver med at de tenner på alle plugger bare man hinter frempå at det kanskje har en sammenheng med undertrykt homoseksualitet.........

Men folk skulle bare visst hvor jævla utakknemmlig det er å drive et forum. Hver gang man endrer på noe som helst er det sutring fra ende til annen. "Uuuuuæææææ de nye fargene passer ikke med tapeten min", "Den nye fonten er vanskelig å lese for oss med walleye-vision", "Jeg finner ikke igjen postene mine fra 1997", "Alt var bedre før", "Buhu, hvor ble det av den flotte avataren min", "Gidder ikke henge her mer så jeg konverterer til "det andre" forumet".......... bla bla bla............. "gutter gutter gutter, hva om vi holder en avstemming om å få det gjordt om tilbake til sånn det var?".

Oh well, carry on leather boyz................

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle bare hadde vært venner, så hadde det jo ikke vært noen kriger i hele verden. Tenk på den masse-arbeidsløsheten da, fyttirakkern.. Ellers er jeg helt enig med deg, det var bedre før... alt... :P

Edit: Eller er moralen kanskje at man bare skal gi bengen i å komme med konstruktive forslag .....

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruktiv kritikk er en løgn. Vi lært på skolen at man måtte tåle konstruktiv kritikk. For noe pisspreik. Det er ikke noe konstruktivt med kritikk. Kritikk er klaging og det er ingen som takler klaging, sånn er det bare. Alle vil ha skryt for det de gjør bra og vil at folk holder kjeft hvis det er noe de er misfornøyd med. Men det er stort sett alltid motsatt. Folk holder jo kjeft hvis de er fornøyd og hyler å skriker som bare helvete hvis det er noe de ikke liker. Det er alltid negativt, blir alltid tatt ille opp og i 9/10 tilfeller klikker det for mottakeren.

Så hvis du ønsker å forandre noe må du komme med forslag på en måte som ikke på noe som helst måte kan oppfattes som krittik av noe som har blitt sagt eller gjordt. Da vil mottaker gladelig gjøre som du vil og hvis du i tillegg skryter hemningsløst av det som er gjordt og måten det er gjordt på etterpå føler alle seg bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruktiv kritikk er en løgn. Vi lært på skolen at man måtte tåle konstruktiv kritikk. For noe pisspreik. Det er ikke noe konstruktivt med kritikk. Kritikk er klaging og det er ingen som takler klaging, sånn er det bare. Alle vil ha skryt for det de gjør bra og vil at folk holder kjeft hvis det er noe de er misfornøyd med. Men det er stort sett alltid motsatt. Folk holder jo kjeft hvis de er fornøyd og hyler å skriker som bare helvete hvis det er noe de ikke liker. Det er alltid negativt, blir alltid tatt ille opp og i 9/10 tilfeller klikker det for mottakeren.

Så hvis du ønsker å forandre noe må du komme med forslag på en måte som ikke på noe som helst måte kan oppfattes som krittik av noe som har blitt sagt eller gjordt. Da vil mottaker gladelig gjøre som du vil og hvis du i tillegg skryter hemningsløst av det som er gjordt og måten det er gjordt på etterpå føler alle seg bedre.

Skjønner. Man lærer så lenge man har lever...

Så da må det bli slik da...

Det var kjempefint at dere reduserte antall kategorier, ble færre mapper å ha oversikt over da. Tror dere kanskje at dere også kunne delt opp disse i en haug med undermapper, slik at jeg lett kan finne frem til hvordan jeg wirer pups? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.