Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på Gibson CS


Hipster Dofus

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle gjerne hatt litt hjelp ang kjøp av brukt Gibson.

Det er snakk om en Gibson CS Goldtop R7 fra 2005

I følge selger ( som jeg stoler på ) så var veil pris på denne ca 30 000 Nkr i 2005

Nå ser jeg at prisen på Gibson CS har sunket generelt den siste tiden

Jeg tenker spesielt på R7 kampanjen der den lå til ca 18 000

Jeg har fått tilbud om å kjøpe R7 gitaren fra 2005 til 15 000

Spørsmålet er jo om det er en god deal ? Er gitaren fra 2005 den samme som den som var på kampanje nå for litt siden ?

Eller er det nå slik at alle R7 automatisk vil forbindes med den kampanjeprisen og at bruktprisene derav vil synke drastisk ?

Alle innspill er velkomne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke holdt meg så oppdatert på Gibson CS, men har de splitter nye R7'ene solid RW gripebrett?

Mener å ha lest at bla. de nyeste R9 modellene kom med laminert RW gripebrett i stedet for solid RW gripebrett. (fordi mye av treverket til Gibson ble konfiskert)

Dette ble det jo selvfølgelig en stor ståhei av blant kundene til Gibson, så sjekk først specsa på de (nye) kampanje modellene.

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 10.000 under veiledende pris (som var 33.000) for en ny R7 for halvannet år siden, så kampanjen som går nå er bra. Det sagt så syntes jeg 15.000 for en brukt R7 i et marked hvor LP Std går for +/- 10.000 er verdt det. Det er en enormt bra gitar, og tror jeg aldri har sett en avertert til under 14.000 (og jeg er en finn.no-hore). Har også hørt at gripebrett ikke er som før, men er ikke sikker. Løp og kjøp, sier jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett r7 helt ned i 10k på finn. de dukker med jevne mellomrom opp for 12k. 15k er sikkert en ok pris, men ikke noe røverkjøp. spør om selger kan gå ned i pris. evt vent på at en annen dukker opp.

gtrzn

Det har Kankje skjedd, men ikke noe man kan regne med å komme over. Har sett R7 blitt annonsert for 10k, men så viste det seg at det ikke var en R7 likevel osv. Tror det gikk en på forumet her for 12k (hvis ikke mindre) for en god stund siden. DET er røverkjøp, men som sagt, ikke noe man dumper borti titt og ofte.

Nå er det likevel kanskje noen igjen av kampanje-modellene som lå på ca. 19.000,- ny. Det kan jo være et prutingsargument.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det gikk en på forumet her for 12k (hvis ikke mindre) for en god stund siden.

Jeg solgte en R7 for 12 her på forumet rett før jul i 2010. Kanskje den du tenkte på. Fikk i hvert fall ikke solgt den før jeg satte prisen ned såpass, men det bør jo ha vært en grei deal for han som slo til... :)

Den var forresten også fra 2005

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fjøla i et par dager nå.

Liker den veldig godt. Beste gitaren jeg har spilt på, uten at det nødvendigvis sier så mye.

Den har en del riper og hakk om man ser den nærmere an i lakken

I forhold til solid RW gripebrett, så vet jeg ikke helt. Er gripebrett = plekterguard ? det virker som om det er i plastikk i alle fall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett r7 helt ned i 10k på finn. de dukker med jevne mellomrom opp for 12k. 15k er sikkert en ok pris, men ikke noe røverkjøp. spør om selger kan gå ned i pris. evt vent på at en annen dukker opp.

gtrzn

Jeg har følgt med på Finn og MP i mange år og en Goldtop R7 får du sjelden under 13000 ... jeg kjøpt min for 13500 gjennom Finn.

Den var godt innspilt med endel god slitasje Mojo .. av mine 13 gitarer .. 4 Les Paul er dette den jeg bruker mest. Kanongitar !!

Om du betaler 13,14 eller 15 .. det får så være hvis du får godfølelsen. Kjør på ... du vil angre om du ikke slår til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.