Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelsen på en Explorer


Heilage

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Hadde håpet at det kanskje var noen her inne som har en Explorer og kunne målt størrelsen på den?

Jeg har en LTD FX-260SM som jeg skal plukke opp på fredag, og ingen i byen (!) har en Explorer-case inne. Jeg kunne trengt å vite særlig størrelsen på kroppen og lengde fra bakre tupp til headstock. Jeg må prøve å finne en løsning som gjør at jeg får den med meg hjem beskyttet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes store Gator kasser med løs innmat, som du kan flytte rundt som du vil og festes med borrelås. Vet dessverre ikke noe modellnavn på de.. Bruker slike til LTD Snakebyte (større enn Gibson Explorer) og til Kellyen, den er littegranne mindre enn Explorer..

Poenget er at ei slik kasse vil passe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en kasse fra Thomann, men den kommer jo ikke på en liten stund. Jeg håper softcasen til Dreadnought-gitaren min holder så lenge, riktignok med en spiss stående ut. Tenker å legge den inn "opp ned". Tror det går.

Hvordan var det kropsmålene målt, askret? :)

(Egentlig jævlig upraktisk form på disse, sånn transportmessig)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte bare største lengde og største bredde på kroppen...

Jeg hadde en polstret bag til akustisk bass, der passet Exploreren!

Hvis du lager en tegning med de mål du ønsker markert som a,b,c osv så skal du få det! Men jeg lager ikke en slik tegning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A= 45cm

B= 18.5

C=26

D=31

E=13

F=34.5

LTD'en er helt spiss i kantene, der Gibson er noe avrundet.. Derfor blir ikke målene helt 100% mot din gitar, men ca!

Målt på en Gibson Explorer altså!!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.