Web Analytics
Jump to content

Pris på brukt Fender Strat?

Kallemann
 Share

Recommended Posts

Eg tenkte å selge min nesten ikkje brukte Fender Stratocaster (Mexico). Kjøpte den for ein del år siden som eitt impulskjøp og har siden ikkje brukt den. I tillegg har eg ein Peavey studio pro 112 forsterker. Enkelte har hevda at eg burde ta 3-4000 for gitaren og i overkant av 5000 for heile pakken (inkludert forsterker, gitarcover, kabler og andre småting). Høres dette anstendig ut for ein gitar som har stått pent i coveret sitt i 7-8 år og nesten ikkje har blitt spilt på? Og kva i alle dager kan eg kreve for forsterkeren (også den nesten ubrukt).

Prisen på gitarutstyr har bare sunket de siste årene, så verdien er nok noe lavere enn du tror.

Hvis gitaren er strøken kan du regne med max 3000*,- for den. En rimelig transistorforsterker og "ymse tilbehør" får du nok ikke mye for. Jeg foreslår at du kan forsøke deg med en pakkepris på 3000-3500.

3000 eller lavere er nok mest realistisk.

edit:

*forutsatt at dette er en Fender Standard Stratocaster Mexico

Halv pris av nypris er stort sett det man kan få igjen for brukt utstyr, så fremt det ikke er noe helt spesielt. Du sier heller ikke hvilken Mex-Strat det er snakk om. Fender Mexico har mange varianter av Stratocasteren de også.

Det er nok rimelig å tro at det er en Standard ja. Hvis du vil være helt sikker, legger du ut bilder av den her. Det er noen Fender eksperter her som rimelig kjapt kan konkludere hva det er snakk om ved å bare se bilder.

Har selv aldri måtte selge noe Fender mexico for under 3000, og på finn.no går det aller meste av mexico fender for 3000 og opp.

Bedre å starte høyt, for så å skru ned prisene om det ikke skulle selge. (Er man være i pengenød er det jo selvfølgelig en helt annen sak)

Problemet er bare at Mexico standard nå koster mindre enn noensinne. Det er riktig at normal bruktpris var rundt 3000-3500,- men når gitaren nå koster litt over 4000,- ny, kan man ikke regne med å få mer enn maximalt 3k - og da har du god flaks..

Transistorforsterkere som peavey'en er også så rimelig nytt nå, at bruktprisen nødvendigvis må bli hundrelapper..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By juzzizhow
      Neck pickupen til Straten daua plutselig ... Helt ‘out of the blue’ blev det stille ! Målte åpent med multimeter, så ... ja ja ... 
      Har noen en fin 60’s stil neck pickup i roteskuffen ? 
      Alt et komplett sett ? 

• By Fender1
      Hei! Lurer på hvor mye denne kan være verd. Søkte på serienummeret og er produsert i Mexico 98-99. Svært lite brukt og stått til pynt nesten hele sitt liv og heller ikke vært vedlikeholdt. Vært noen klistremerker på den som jeg nå har tatt av men d vises såvidt at de har vært der (på kroppen og et langt oppover halsen). Vises best på det hvite partiet at d har vært klistremerke der som har farget av. Burde jeg prøve å shine den opp skikkelig eller bare selge som den er? Kun noen få skjønnhetsmerker i lakken ellers. Vil selge med fender bagen. Heter den noe mer enn Fender Stratocaster? Hva står NM for i serienr? Tusen takk for evnt svar

• By Audun
      Helt ubetydelig, og med idéell, tenker jeg på antall, ikke type gitarer. 

• By Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• By Affen
      Har hatt stram økonomi etter kona dro fra meg i fjor (er ufør) men har nå litt til overs, og da har jeg lyst å unne meg ny gitar.
      Men ser at prisene på Gibson har økt betraktelig, det samme har bruktprisene på Finn. Før kunne man lett få en SG (faded etc.) helt nedi 4-4500,- brukt og Les Paul Studios fra 4500,- og oppover.
      Er mye på Finn og kikker, og finner ikke noe under 6500,- ish. Hvor mye må jeg forvente å betale for en Gibson SG (Faded, Tribute) eller Les Paul (Studio, Tribute) ?
      Jeg har et MAKS budsjett på 5000,-
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker kjøpene dine Zed! Har mange av dem i samlingen min👍
    • Takk for tipset.. Skal kikke.
    • For å låte tidsriktig. Når det gjelder viola da gamba og andre tidlige strykeinstrumenter, finnes det heller ikke noe brukbart alternativ. Dessuten er alle de klassiske instrumentene vi spiller på i dag egentlig lagd for tarmstrenger, nylon og stål ble ikke vanlig før etter krigen.   De billigste tarmstrengene til gitar koster vel rundt 500 spenn + frakt og toll. Som sagt, prøv syntetisk tarm isteden. De jeg anbefalte over låter etter min mening mye bedre enn nylonstrenger uten å koste mer. For et godt sett strenger til min bassgambe, må jeg ut med et par tusen.
    • Hvorfor velger foll å spille med dem da da? :S jeg har aldri rørt ett instrumemt strenget opp med tarm, bare vet det ble brukt i gamledager så fikk lyst å prøve. erre så steike dyrt da?? Høres jo ut som vinninga gikk i spinninga liksom
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.