Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på brukt Fender Strat?


Kallemann

Anbefalte innlegg

Eg tenkte å selge min nesten ikkje brukte Fender Stratocaster (Mexico). Kjøpte den for ein del år siden som eitt impulskjøp og har siden ikkje brukt den. I tillegg har eg ein Peavey studio pro 112 forsterker. Enkelte har hevda at eg burde ta 3-4000 for gitaren og i overkant av 5000 for heile pakken (inkludert forsterker, gitarcover, kabler og andre småting). Høres dette anstendig ut for ein gitar som har stått pent i coveret sitt i 7-8 år og nesten ikkje har blitt spilt på? Og kva i alle dager kan eg kreve for forsterkeren (også den nesten ubrukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på gitarutstyr har bare sunket de siste årene, så verdien er nok noe lavere enn du tror.

Hvis gitaren er strøken kan du regne med max 3000*,- for den. En rimelig transistorforsterker og "ymse tilbehør" får du nok ikke mye for. Jeg foreslår at du kan forsøke deg med en pakkepris på 3000-3500.

3000 eller lavere er nok mest realistisk.

edit:

*forutsatt at dette er en Fender Standard Stratocaster Mexico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv pris av nypris er stort sett det man kan få igjen for brukt utstyr, så fremt det ikke er noe helt spesielt. Du sier heller ikke hvilken Mex-Strat det er snakk om. Fender Mexico har mange varianter av Stratocasteren de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok rimelig å tro at det er en Standard ja. Hvis du vil være helt sikker, legger du ut bilder av den her. Det er noen Fender eksperter her som rimelig kjapt kan konkludere hva det er snakk om ved å bare se bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri måtte selge noe Fender mexico for under 3000, og på finn.no går det aller meste av mexico fender for 3000 og opp.

Bedre å starte høyt, for så å skru ned prisene om det ikke skulle selge. (Er man være i pengenød er det jo selvfølgelig en helt annen sak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at Mexico standard nå koster mindre enn noensinne. Det er riktig at normal bruktpris var rundt 3000-3500,- men når gitaren nå koster litt over 4000,- ny, kan man ikke regne med å få mer enn maximalt 3k - og da har du god flaks..

Transistorforsterkere som peavey'en er også så rimelig nytt nå, at bruktprisen nødvendigvis må bli hundrelapper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.